Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#244662
Jeg søger et anbefalet prisleje til overstående skærm. Det er fra oktober 2015, så godt 9 måneders garanti på endnu.

Det har dog 4 tordenfluer fordelt på skærmens areal. Jeg ser dem ikke når jeg ser tv, men de er der..

Hvad kan man forlange for det? Stået i røgfrit hjem og mest væghængt.
Af Brixen
#244664
Uha. Tordenfluer og LCD skærm. Jeg synes ikke det er mere end nogle hundrede kroner værd.
Jeg vil ikke købe det selv.
Men da det er bedre end mange andre tv i forretningerne lige nu kan det vel sælges noget dyrere.
Af bromberg
#244665
Nogle hundrede kr :).. tænker det trods alt er mere værd en et 32 Samsung fra 2010:).
Men tak for bud, så bliver det ihvertfald til ps brug:)
Brugeravatar
Af hans123
#244666
Tordenfluerne trækker prisen meget ned.
De forsvinder nok aldrig.

Tror du skal være heldig for at få en fornuftig pris for dette ellers fine tv.

Jeg tænker 3-4000 pga af fejlene
Af bromberg
#244756
Hilfiger skrev:Dækker garantien ikke tordenfluer ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej. De bliver ved med at sige det er umuligt at undgå, mens min anke går på at det er jeg egentlig ligeglad med og henholder dem til reklamationsretten, da jeg (og forbrugerrådet) mener det ikke er forventligt. Medmindre jeg selv har haft pillet min skærm fra hinanden. Hvilket jeg naturligvis ikke har.
Men servicebroker afhenter det på fredag og tager det ind til tjek. Med trusler om jeg selv ender med regning mm, hvis ikke der er tale om en defekt.
Af reptilen
#244798
Hold fast i at de skal reparerer skærmen da den er mangelfuld jf. købelovens § 76, stk. 1, nr. 4.

Det er tidligere truffet domsafgørelse i en lignende sag. Se link her: http://www.forbrug.dk/Afgoerelsesdataba ... 11F2075B47

Det er det sted du har købt tv'et du skal reklamere til.

Hvis de afviser dit krav om reparation, ombytning eller lade købet gå tilbage, så kan du chatte med Forbrugerstyrelsen på deres hjemmeside og forklarer dem om forløbet og henvise til deres egen afgørelse fra linket. De vil give dig medhold i at tv'et er mangelfuldt, hvorfor du opfylder betingelserne for reparation, ombytning eller pengene retur. Så gemmer du chatten og sender det med i en mail til det sted du har købt tv'et, så burde det hele ordne sig.
Af bromberg
#244799
Jeg har været i telefonisk kontakt med Forbrugerrådet, som også giver mig medhold og netop hvor jeg henholder dem til reklamationsretten.
Der er ikke så meget at komme efter (siger Forbrugerrådet), så mit tv afhentes på fredag, hvor jeg har fået forklaret at såfremt der ikke kan konstateres det er en defekt vil jeg blive opkrævet gebyr for fragt og reparatør lønning.
Hvilket jeg naturligvis vil afvise at betale da tordenfluer ikke er uheld eller andet lignende, men en fejl på varen.
Af reptilen
#244807
Du må bare stå fast på din ret.

Sidste løsning er at oprette en officiel klage, som retten så behandler. Det er dog en tidskrævende proces, hvorfor det nok bedre kan svare sig for dig at chatte med forbrugerrådet, så du har det på skrift og kan sende det med i en mail til forhandleren.

Hvis forhandleren kan se, at forbrugerrådet giver dig medhold, så vil de højst sandsynligt ikke gå i retten mod dig, da det også er en dyr omgang for dem.
Af bromberg
#244809
Tak for rådet med kopi at chat - for jeg HAR faktisk medhold fra Forbrugerrådet, men det er så via telefonisk kontakt (tænker cinemagic.dk nok er vant til den slags "trusler", men jeg har rent faktisk undersøgt sagen og forhørt mig ved Forbrugerrådet). Så jeg vil da give den et skud med chatten hvis ikke det blir lavet eller byttet til nyt.
Jeg er ihvertfald ikke interesseret i andet LCD, tilliden er væk.
Såfremt det laves eller byttes til nyt, hvad kan jeg så forvente det indbringer - 6000kr?
Af Kaktus-burger
#244813
Så din fladskærm er fra CineMagic? Godt at vide. Dem vil jeg undgå fremover.

Pøjpøj med din reklamationssag. Jeg er ganske sikker på, at det kommer til at løse sig.
Af bromberg
#244814
Ja det var det. Egentlig er jeg lidt imod at hænge ud på enkeltstående tilfælde, men er jeg reelt skidesur.. der tages så lidt stilling til det jeg kommer med og man prøver at "skræmme" mig med div regninger hvis ikke fejl påvises. Har ellers spurgt helt konkret til om man må forvente tordenfluer i skærme fra øvre mellemsegment, det svares der ikke på, men siges blot at det er kommet ude fra og så er der ikke mere at diskutere.