Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#244601
Nu hvor der er præsenteret nye skærme tænker jeg det er et godt tidspunkt at shoppe ny skærm.
Med et budget på 15.000 og en afstand på 2.8 meter hvad ville i vælge af overstående.
Min første indskydelse er jo oled 55b6v, mens der er ret mange at vælge imellem på LCD markedet.
Sony xd93, Samsung ks9005 bla.
Hva ville i vælge med overstående kriterier.
Jeg prioriterer ps4 og film højt.
Af bromberg
#244603
Det er svært for mig at sige (skulle nok have skrevet hvad jeg i forvejen har):).
Jeg har idag et Panasonic CX700 55" og havde inden da 50" Panasonic VT30.

SÅ, jeg har aldrig haft et 65" og det var for ganske kort tid siden utænkeligt for mig ift afstand, men filmnørden i mig vil gerne prøve det af.
Af sokken
#244606
Hvis du er filmnørd så skal du vælge OLED. Ellers vil du nok blive skuffet over sort niveauet. Jeg solgte ret hurtigt min LED på grund af det og købte en OLED
Brugeravatar
Af hans123
#244607
Hvis man elsker film så må det være 65" du skal gå efter

Er selv gået fra 55 til 65". Og det giver lidt mere film oplevelse.

Men der er mange for og imod. Her må du selv vælge
Af KBW
#244616
Jeps, jeg havde midlertidigt at Samsung 65 js9505, og nej så går man ikke ned igen. Men solgte det efter at have købt 65 b6 - det er altså de ekstra kroner værd, tror du vil ærge dig ved ikke at bruge det ekstra.
Tror også at DV bliver guld værd, men vi for se. Væghængt med udtrækningsarm så det kan komme rigtigt tæt på ved filmkiggeri.
Af lennon
#244618
Jeg er voldsomt dedikeret til OLED , og kender ikke nævnte Samsung . MEN der skal være markant dårligere billede på LCD' en , for at jeg ikke ville vælge 65" frem for et 55" . . Men som andre skriver , så prøv at vride de sidste 5k ud af økonomien, og køb et 65" OLED <B
Af bromberg
#244663
Jeg tror altså også min kærlighed til film glædes mest med oled end 65". Til alm tvbrug kan jeg nogengangen godt miste lidt overblik når det tvkigningen foregår liggende på sofaen:)
Af bromberg
#244673
Ikke hvis jeg allerede VAR overbevist;).. manglede/mangler lige lidt til overbevisningen;)