Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af enoch
#244459
Se emne.

Som sagt gerne HDR, OLED, bagkant's LED og 4K (selvom det måske ikke helt er nødvendigt)

Det skal bruges til soveværelset.
Af JHN
#244471
Hej. :)

Jeg er også meget interesseret m.h.t. de bedste 40-43 tommer TV i 2017.

En ting er sikkert. Der kommer ingen OLED TV 2017 i den størrelse. Og jeg er efterhånden ved at tvivle på, om der overhovedet vil komme OLED i disse størrelser engang i fremtiden.

Hvis man som mig sidder ca. 3 meter fra så små TV, ja så er det ligegyldigt med 4K. Her vil FUll HD være lige så godt som 4K.

Men da de daværende Samsung SUHD og de kommende Samsungs QLED har 4K, er 4K alligevel relevant for mig. Jeg kunne nemlig godt fristes af den kvalitet, som nogle SUDH og QLED nok har. Og man kan få HDR på nogle af disse TV.

Samsung havde en SUHD på 43 tommer. Men den var vist desværre buet. Det bliver spændende at se om nogle af de kommende QLED fra Samsung kommer ned i 40-43 tommer.

HVis QLED ikke kommer ned i den ønskede størrelse, vil jeg måske overveje at købe et TV fra en af Sonys 4 serier af Full HD TV 2017, der har HDR. Disse er hamrende spændende. HVor godt HDR bliver på disse TV, er jo svært at sige. Men HDR bliver nok ikke 100 % optimalt på disse skærme. Så HDR bliver nok det, som jeg kalder HDR Light.

Hvis jeg engang køber spillekonsollen Playstation 4 PRO eller den kommende Xbox Scorpio, ja så kan det være, at jeg køber et af Sonys Full HD med HDR.

Linket til Sonys spændende Full HD skærme med HDR er:

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1483721909

Kærlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
Ejer af et 40 tommer Full HD TV
Af PeterD
#244477
enoch skrev:Se emne.

Som sagt gerne HDR, OLED, bagkant's LED og 4K (selvom det måske ikke helt er nødvendigt)

Det skal bruges til soveværelset.
Bagkant LED/LCD :)

Menes der bagbelyst TV eller kantbelyst TV?

Kantbelyst skulle være billigere at producere end bagbelyst.

OLED fåes kun i store størrelser 55"..

Sony X80 og X83 samt en række Samsung modeller har vidst HDR i de små modeller.

Men er det "Ægte HDR" eller blot marketing for at få solgt nogle flere små skærme og kan man se en stor forskel på en relativt lille skærm, når du sidder 2-3 meter væk..?
Af enoch
#244478
Bagbelyst :D

Sidder kun 2 meter+ fra fjernsynet.

Men lad os se hvad blandt andet Samsung og Sony kommer op med