Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#244369
Så sker det efter at have været hele spektret rundt i flere forskellige prisklasser.
Jeg har bestemt mig til at bruge max 8000 kr. på mit første 65" tv, så jeg kan tillade mig at skifte ud på et tidspunkt.

Valget står imellem dette tilbud på power. Den ryger ned i 7777 i næste uge.
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ab-general

Og dette fra Elgiganten
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ue65ku6075

Det skal være en af de to, men hvilken skal det være. Skal bruges til blu-ray, netflix og PS4 Pro.

Jeg har fundet diverse test af KU6075 på youtube, hvor det roses rigtig meget af et mid-range tv at være. Jeg kan intet finde om den anden, men det må være fordi den har en anden varekode i udlandet, ligesom 6075 hedder 6000 i udlandet.

Jeg har mere eller mindre lagt mig fast på samsung efter at have set de test på youtube, men ville alligevel høre jer, hvad I siger - har nemlig først til morges opdaget at dette Sony TV kommer til den pris i Power.
#244381
Hmm.

Samsung KU60 serie har VA og er bagbelyst og er "HDR processering". Flatpanels skriver at HDR begrebet udvandes og processering betyder, at skærmekan modtage og processere HDR-materiale, men ikke gengive det som tiltænkt

Sony XD75 serie har VA og er bagbelyst, men "HDR kompatibel" dog først med downloaded opdatering. XD75 kan dog ikke gengive HDR så skal man op i topmodellerne.

Lige hurtigt hvad jeg kunne finde om XD75. Ved ikke om det kan bruges:

https://youtu.be/xb0dZ469nWY


En bruger på Reddit skriver dette om KU6075: "I have a 50" KU6075. Good software and surprising sound quality from the speakers. Picture is nice enough, but quite poor blacks. I use it as a secondary tv, so I've not bothered to calibrate it except for the obvious stuff. It was the cheapest non-crappy 4k I could get and I would say I'm pleasantly surprised. However if 4k is not a requirement I would guess you could do better."
#244385
Nu er jeg dybt forvirret og i kæmpe vildrede. Det SKAL være et af de to tv.
Men forstår ikke det med HDR på SONY. Den har da HDR.
Jeg skal bare have det bedste af de to tv til det jeg skal bruge det til. Blu-Ray. PS4 pro og Netflix samt alm. Tv kigning.

Så mest sådan all-round. :-)
#244390
Mfede skrev:PeterD tager fejl.
Sony XD7505 er med IPS-panel og IKKE VA-panel.
Du kan læse en anmeldelse af den her: http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x750d
Må ha kigget på Sony hjemmeside et forkert sted så..

Sådan fordeler panelerne sig i Sonys skærme:
KD-65ZD9:VA panel
75XD9405 VA
65SD8505 VA
65XD9305 VA (AUO)
55XD9305 VA
65SD8505: VA panel
55SD8505: VA panel
55XD8505 IPS
XD8305 IPS
KD-43XD83 :IPS panel,100/120Hz με MCFI.
KD-43XD8077 VA panel
KD-49XD8005:IPS panel (RGB) WCG ,50/60Hz,
KD-43XD80 :VA panel,50/60Hz
65X750D: IPS panel,100/120Hz panel,
55XD7005 İPS panel,50/60Hz,

49WD750 : IPS
48WD650 : VA
40WD650 : VA
40W650D : VA
32W600D : IPS
#244397
Men Torben og andre. Hvilken bør jeg vælge med det I siger..
Kan også se at SONY er 100 hz mod Samsung der er 50 hz.
Men en del roser Samsung til skyerne i video på youtube. Herunder rthings. SONY er der stort set Intet om. Vil så gerne have lukket den her så jeg kan få købt mig et tv :-)
#244414
Tak. :-) den havde jeg fundet. Og det er det samme tv. Der er plusser og minusser ved begge og derfor ville det være lækkert at høre fra jer eksperter hvad I ville vælge, hvis det var - med mine behov taget i betragtning.

things giver den eksempelvis rosende ord med på vejen i det link længere oppe i deres video - altså for et mid-range tv. Det lader ikke til så mange har gidet beskæftige sig med Sony modellen når man kigger på youtube eksempelvis.
#244415
Gå efter det mavefornemmelsen siger.

Jeg personligt ville tage Samsung for at prøve noget andet, dog lidt utryk ved Reddit kommentaren.

Andre måske Sony men Samsung var din første indskyddelse..

Test skærmen nat og dag i 14 dage. Er du 100% tilfreds derefter, så var det det rigtige valg.

Husk nu at indstille det ordentligt.

Du kommer langt med det bedst mulige billed.
#244422
Også den jeg hælder mest til. Hvorfor gør du? :) og hvilken kommentar mener du?

Det der primært holder mig tilbage er at det er 50 hz, men ved ikke om det er mig der har stirret mig blind på det. Og så snakker alle om judder, men de folk der har det siger det ikke er et problem overhovedet??

Var i power for at se på SONY i dag men den var ikke sat til. :-/
#244427
jess.strange-petersen skrev:Også den jeg hælder mest til. Hvorfor gør du? :) og hvilken kommentar mener du?

Det der primært holder mig tilbage er at det er 50 hz, men ved ikke om det er mig der har stirret mig blind på det. Og så snakker alle om judder, men de folk der har det siger det ikke er et problem overhovedet??

Var i power for at se på SONY i dag men den var ikke sat til. :-/
Hælder til den pga. det siges at man får meget for pengene ved det mærke og det siges også fra folk der har mærket at skærmene er blevet mere pålidelige efter 2-3 år. Det må være nok reklame for i dag og når Power ikke engang gider at sætte XD'eren til, så anstrenger de sig ikke nok for at sælge produktet..Og så er der noget der siger mig at man skal holde på sin første indskydelse og det var Samsung.

Prøv at høre om du kan presse sælgerne ekstra i prisen/ gå lidt til dem..Butikken har råd til det og 65" tommer sælger de vel ikke tusiendevis af hver dag..

Det kunne være rart med en opdatering efter 1-2 uger på købet og skærmen :)
#244429
@Torben
Jeg har godt læst flere sige ips ikke er godt og jeg er komplet græsk-katolsk hvad angår betragtningsvinkler. Men der hvor jeg kan være bekymret er hvorfor man overhovedet vælger at lave et 50 hz tv i 2016? Er det normalt? Hælder 90% til den Samsung nu.

@Peter
Hvis det bliver den skal jeg med glæde give en update. Det er det mindste jeg kan gøre med al den hjælp jeg får.

PS. De sagde forresten det var fordi de ikke kunne få det til at virke i butikken med væggen eller sådan noget. Men det er altså svært at sælge et slukket tv.