Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lassep.
#244181
Jeg købte mig for halvanden måned siden et nyt 60" samsung fra 7 serien. Samsung KS7005, det har i de godt 40 dage været et helt fantastisk køb og det er en lækker skærm. Men i dag bemærkede jeg at den har "udviklet" en mørk plet i nederste højre hjørne. Pletten er mest tydelig i grå farver, men er også synlig ved almindelig tv brug.

Jeg har ikke bemærket det før i dag. Men hvad er det?

Det skal siges at tv´et ikke har lidt nogen fysisk overlast, overhovedet.

Billede


Billede


Er der nogen der har et bud på hvad der er tale om?
Af PeterD
#244185
lassep. skrev:Jeg købte mig for halvanden måned siden et nyt 60" samsung fra 7 serien. Samsung KS7005, det har i de godt 40 dage været et helt fantastisk køb og det er en lækker skærm. Men i dag bemærkede jeg at den har "udviklet" en mørk plet i nederste højre hjørne. Pletten er mest tydelig i grå farver, men er også synlig ved almindelig tv brug.

Jeg har ikke bemærket det før i dag. Men hvad er det?

Det skal siges at tv´et ikke har lidt nogen fysisk overlast, overhovedet.

Billede


Billede


Er der nogen der har et bud på hvad der er tale om?
Hmmm...

Lidt "Dirty Screen" effekt...Og det kan ikke gnides væk med en tør microfiberklud?

Hvis det ikke var der fra starten er det dukket op, men et nyt LCD/LED kan vel ikke pludselig udvikle skavanker..?
Af PeterD
#244195
PeterD skrev:
lassep. skrev:Jeg købte mig for halvanden måned siden et nyt 60" samsung fra 7 serien. Samsung KS7005, det har i de godt 40 dage været et helt fantastisk køb og det er en lækker skærm. Men i dag bemærkede jeg at den har "udviklet" en mørk plet i nederste højre hjørne. Pletten er mest tydelig i grå farver, men er også synlig ved almindelig tv brug.

Jeg har ikke bemærket det før i dag. Men hvad er det?

Det skal siges at tv´et ikke har lidt nogen fysisk overlast, overhovedet.

Billede


Billede


Er der nogen der har et bud på hvad der er tale om?
Hmmm...

Lidt "Dirty Screen" effekt...Og det kan ikke gnides væk med en tør microfiberklud?

Hvis det ikke var der fra starten er det dukket op, men et nyt LCD/LED kan vel ikke pludselig udvikle skavanker..?

Hvad siger Samsungeksperterne (De er herinde et eller andet sted..) til denne sag?
Af Grandahl
#244224
Ta kontakt til samsungsupport.. Det er uacceptabelt, ved ikke hvad det kaldes, men det er da så stort et irritationsmoment at man må have svært ved at abstrahere fra det..