Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#244138
Hej alle

I går var jeg en tur i den lokale elektronik-kæde-butik for at se på et tv (evt købe ved en god handel).

På min liste stod Sony 55KDX8005 (som jo pt er til en god pris) og Samsung 55KS7005 (som også er til en god pris).

Hele snakken omkring de to fjernsyn gik så på hvorfor jeg IKKE skulle vælge dem, men i stedet kaste mig over et andet tv, som var MARKANT bedre, nemlig LG 55UH650 (eller aller bedst LG 55 UH750 hvis jeg gerne vil have nemt ved at gå på facebook på mit tv :s )

Det overraskede mig lidt, for herinde ser jeg ikke mange anbefalinger til LGs ikke-OLED modeller.

Så havde sælger en pointe? Er LGs modeller i den prisklasse at foretrække over fx Sony og Samsung? Eller har de bare den største avance hos LG?)

Det skal siges at jeg kommer fra et 42" Sony Bravia KDL-et-eller-andet som nu er 7 år gammelt, så jeg kommer ikke fra noget fancy. Hvad end jeg køber så skal det bruges til stream og PS4 (så lavt input-lag er en god ting.)

Så nu er jeg tilbage ved start. Hvad vælger man når man ikke har vanvittigt krav, men heller ikke skifter tv hvert år. 55-60 tommer at foretrække.

Håber I kan hjælpe endnu én med næsten samme spørgsmål til næsten de samme fjernsyn :)
#244141
Beckham skrev:Det lyder som om du har været i Elgiganten? De vil rigtig gerne sælge LG. Men bortset fra det....til prisen er Samsung KS7005 et rigtigt fint tv. Tror ikke du finder noget bedre i LG's udvalgt til den pris.
Det bedste til prisen lige nu er KS7005..

Vildt de kan holde den pris, men det er jo deres våben som det ses måned efter måned.

Et godt Sony skal du op i XD93 og så hedder den 12.000 Kr for et 55"

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1461821211

Bare Sony snart ville komme lidt mere på tilbud for de laver ok skærme som virker fornuftigt skruet sammen..
#244154
Tak for svarene. Og ja det var Elgiganten. Jeg fik ærlig talt også en fornemmelse af at der foregik noget omkring LG skærmen som ikke kun var teknisk (hvilket ikke gør mig noget hvis jeg får noget fornuftigt til pengene. Så må de hjertens gerne tjene på det)

Tror det blir Samsung så. Den eksterne strømforsyning ved Sony var også lidt et turn-OFF.
#244158
KajJ skrev:Tak for svarene. Og ja det var Elgiganten. Jeg fik ærlig talt også en fornemmelse af at der foregik noget omkring LG skærmen som ikke kun var teknisk (hvilket ikke gør mig noget hvis jeg får noget fornuftigt til pengene. Så må de hjertens gerne tjene på det)

Tror det blir Samsung så. Den eksterne strømforsyning ved Sony var også lidt et turn-OFF.
G-limrende valg!

Husk at bruge tid på at indstille det rigtigt.

https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1285931399

Kan du finde inspiration i disse videoer:

https://youtu.be/XaPNxfSBOJU

https://youtu.be/KfTSoEa6MC8
#244184
Supergris skrev:Underligt, du pludselig er blevet Samsung-fan, PeterD!!!
Der er dog noget om snakken. Kunsten er jo, at finde det bedste tv til prisen, og priserne har det med at variere...
På prisen er Samsung (næsten) urørlig..og samtidig har de nu oppet sig så billedet følger med.

Importøren må være meget stolt over at det lykkedes at brande mærket så meget og således må japanerne gå skuffet hjem og LG gyser og klynger sig til håbet om at Samsung ikke hopper med på OLED vognen lige med det samme...
#244189
PeterD skrev:
Supergris skrev:Underligt, du pludselig er blevet Samsung-fan, PeterD!!!
Der er dog noget om snakken. Kunsten er jo, at finde det bedste tv til prisen, og priserne har det med at variere...
På prisen er Samsung (næsten) urørlig..og samtidig har de nu oppet sig så billedet følger med.

Importøren må være meget stolt over at det lykkedes at brande mærket så meget og således må japanerne gå skuffet hjem og LG gyser og klynger sig til håbet om at Samsung ikke hopper med på OLED vognen lige med det samme...
Med priser på 5.999 for 49KS7005 og 7.444 for 55KS7005 er vi næsten nede i køb-og-smid-væk-priser. Hvis de holder 2 år har de tjent deres værnepligt og alt derover er kun bonus.
#244193
Globulus skrev:
PeterD skrev:
Supergris skrev:Underligt, du pludselig er blevet Samsung-fan, PeterD!!!
Der er dog noget om snakken. Kunsten er jo, at finde det bedste tv til prisen, og priserne har det med at variere...
På prisen er Samsung (næsten) urørlig..og samtidig har de nu oppet sig så billedet følger med.

Importøren må være meget stolt over at det lykkedes at brande mærket så meget og således må japanerne gå skuffet hjem og LG gyser og klynger sig til håbet om at Samsung ikke hopper med på OLED vognen lige med det samme...
Med priser på 5.999 for 49KS7005 og 7.444 for 55KS7005 er vi næsten nede i køb-og-smid-væk-priser. Hvis de holder 2 år har de tjent deres værnepligt og alt derover er kun bonus.
Hov...Er det ikke mig der burde skrive det...? ::l

Naaah, Samsung er godt nok indtil det andet er bevist..