Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MortenRa
#244079
Jeg har bestilt et OLED65E6V og en Samsung 4K blu-ray afspiller. Jeg er i tvivl om hvilket HDMI kabel der skal til for at køre 4K HDR uden problemer. Gode råd modtages gerne!
Af MortenRa
#244083
Tak. Giver det mening at købe dyre HDMI kabler eller er det ligegyldigt. Indenfor musik giver kabler fin mening - men hvad med film?
Brugeravatar
Af Snigerdis
#244087
Det afhænger efter min bedste overbevisning om afstanden. Hvis du kun skal bruge et par meter, er det fint med det billigste. Jeg bruger de billigste fra AV-cables, og de virker upåklageligt.
Af KBW
#244094
På fora hvor der diskuteres Oppos nye uhd afspiller er der en del snak om kabler der ikke kan klare mosten. Mange af de meget dyre viser sig ikke at klare det. Anbefalingen ser ud til at være at købe de certificerede (kan ikke lige huske hvad certificeringen hedder. Jeg fik et med til Oppo'en som er fint, men ville gerne have et længere på 3 meter. Enten med at købe hifi-klubbens eget "high speed med Ethernet" da de sagde det virkede og jeg var velkommen til at aflevere tilbage i modsat fald. Det virker helt fint!

NB: De certifikerede var ikke til finde i DK
Brugeravatar
Af hans123
#244099
Jeg bruger billige kabler fra Harald Nyborg ( 2 meter )

virker fint til 4K

De fleste HDMI kabler virker fint til 4K

Og du vil ikke kunne se forskel på dyrt og billigt kabel.
Men dyre er ofte bedre mekanisk opbyggede og bedre skærmet.
Af KBW
#244163
Der er forskel på om HDMI kablet skal kunne 4K eller 4K + HDR,

Hifi-klubbens kabler jeg købte kalder de Argon.