Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hugtoase
#244063
Hej,

Skal snart flytte og har i den forbindelse kigget på nyt TV. Har overvejet OLED, men syntes samtidigt det er mange penge (14.000) og tænker OLED måske falder lidt i pris de kommende år hvor det bliver standard.

I går faldt jeg tilfældigvis i snak med en tidligere kammerat i byen, han har et KS 7005 55" tommer, som han har købt i slutningen af december. Han syntes det var for stort og sælger derfor til 5.200 (selv givet 7.500).

Lyder det urealistisk og som han prøver at taget ***** på mig? Han siger der ikke er nogen skade, men kan ikke returneres da det har været taget i brug og alt film er taget af TVét. Der er kvittering.

Så overvejer at springe på det, og så købe OLED i 2018..
Af Grandahl
#244065
I slutningen af december. Så er det ikke engang 14 dage gammelt.. Hvis han har købt det over nettet, har han 14 dages returret, også selv om han har taget film/plastic af..

Prisen er rigtig god, klem ham ned i 5000, det kan du vel godt. Når folk vil af med sit tv uden synderlig grund er der ekstra grund til at kikke efter fejl. Er den overvældende ramt af Clouding, bleeding osv. har den skrammer mm.

KS7005 er et rigtig godt tv til pengene ingen tvivl om det, til 5000kr, hvis tvét intet fejler, 14 dage gammel.. Så har du gjort et kup.
Af Globulus
#244067
Tja, hvis det viser sig, at han bruger dine 5.200 kr. som del af betaling for et OLED, så er det ikke størrelsen, der er årsagen til, at han vil af med det.

Hvis der er kvittering og garanti og apparatet er skadefrit er 5.200 kr. en god pris for et 55" KS7005. Om det så er det rigtige apparat til dig må du jo afgøre med dig selv. Der er rigeligt med anmeldelser og diskussioner om netop denne model.

KS8005 har twin tuner og bedre lyd, men koster 8.666 kr. på tilbud, så det er et væsentligt spring fra 5.200 kr. for at gå et skridt op.

Jeg går ud fra, at nye Samsung-modeller med "QLED" lander i marts 2017 mens nye LG OLED-modeller lander i maj, men jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed da det mest af alt er baseret på datoerne for frigivelserne af 2016-modellerne - og du kan nok regne med at skulle vente 3-4 måneder eller mere før 2017-modellerne kommer ned i priser der bare minder om de slagtilbud vi har set på det seneste på 2016-modeller. Men når de nye Samsung-modeller lander i butikkerne (om godt to måneder?) må man formode, at KS7005 ender i restsalgs-afdelingen. Om det så vil kunne fås billigere end 7.444 kr. før det helt forsvinder skal jeg ikke kunne sige.

Black Friday 2017 bliver nok et godt tidspunkt at købe TV på. Jeg har ikke helt fidus til nogen af 2016-modellerne. Det forekommer mig, at vi først med 2017-modellerne vil se lidt mere styr på ting som 4K/HDR og andre ting, der haltede lidt på 2016-modellerne.
Af Hugtoase
#244068
Tak for begge svar!

Det er købt i Elgiganten fysisk, så ved ikke om det ændrer noget..

Tror også jeg hopper på den, men er da umiddelbart lidt uforstående over hvordan han så hurtigt har konkluderet det er et fejlkøb, så måske jeg skal have en lidt mere teknisk ven med derud..

Som du skriver Globolus, så vil prisen nok ikke komme derned, og i så fald bliver det først i forbindelse med restsalg og evt Black Friday.. Prøver og hvis der er kvittering på det osv, så kan det ikke gå helt galt..
#244076
Jeg ville lige få set TV'et i et helt mørkt lokale for at tjekke clouding. Det er en af de ting du kan få rigtig svært ved at reklamere over hos forhandleren, da det ikke betragtes som en fejl i almindelighed.
Af tv-joe
#244553
Undskyld hicack.

Skal ud at kigge på et ks7005 kl 19.30 fra dba. Forhandlet ned til 5200. Fra august med kvittering.

Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg ser tv'et inden jeg giver sælger penge i hånden?

På forhånd mange tak.