Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#244057
Nogle herinde som har LG B6 og ser en del fodbold? Jeg er bekendt med at OLED modellerne ikke kan holde den høje opløsning ved hurtige bevægelser, men hvor slemt er det? Jeg så den lige kort i aktion i Hifi klubben, men havde svært ved at gøre mig et ordentlig indtryk, da det var en superliga kamp som ikke just var i højeste kvalitet.

Jeg kommer selv fra en Sony W855, som jeg egentlig synes gør det ganske fint i forhold til motion, men dog ikke på niveau med min gamle Pana plasma..:-)
Af Jmog
#244060
LCD og OLED er nogenlunde ens på det punkt, så hvis du var tilfreds med Sonyen vil du nok også være det med et OLED.
Af Grandahl
#244064
Jeg har en Samsung 7ér serie fra 2014 LCD, og en LG OLED fra 2015 stående derhjemme.

Jeg opfatter hos mig at LCDéren er en lille smule bedre til bevægelser end min OLED.

Jeg har ikke fået nogen af dem professionelt kalibreret, men brugt tal fra nettet, og rettet lidt til efter mine egne lysforhold derhjemme. Så det er selvfølgelig med fare for at jeg ikke har fået indstillet med helt optimalt, men tror nu ikke det langt fra.

Jeg er ikke klar over om OLED ano 2016 er bedre til bevægelser end min fra 2015.

Måske Torben eller Rasmus kan fortælle om det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#244075
Der er ikke sket revolutioner mht. bevægelse fra 2015 til 2016 hvis vi snakker LG. I år får vi flere spillere på banen, hvor især Sony kunne være interessante, da deres motionsystem er bedre end LG's. Desværre så tror jeg ikke de kan pille ved de mere fundamentale ting i OLED-panelet, så black-frame-insertion tror jeg ikke kommer på programmet hos Sony, hvilket er ét af de værktøjer der udnyttes for at opnå god håndtering af bevægelse.
Af Beckham
#244085
Ok..tak for svar Torben! Må nok ned at kigge lidt mere bold på en skærm i Hifi Klubben for at se om jeg evt. kan leve med niveauet..:-)

Men ja...bliver lidt spændende at se hvordan Sony håndterer delen omkring motion. Jeg frygter dog også prisen på Sony's OLED bliver noget højere end jeg er villig til at betale...i hvert fald i år. Men nu må vi se...
Af Scoring
#244093
rtings.com har vurderet LG's OLED line-up til at være de bedste TV på markedet til at vise sport, og er næsten ét helt point foran Samsungs KS8000 - og det er selv på trods af den noget højere pris for OLED som selvfølgelig bliver taget i betragtning.

Bl.a. OLEDs suveræne evne til at reducere motion blur til et absolut minimum er fremhævet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#244105
Jeg var ikke imponeret over KS-seriens evne til at håndtere bevægelse. Jeg ved, at andre anmeldere generelt har svært ved at opdage micro-stutter, men så snart du skruer op for Samsungs Motion Plus, så kommer det mere og mere hyppigt og dét generede mig en del.

Der findes to typer blur: Dét som skærmen selv bidrager med (det er der næsten intet af på OLED) og så dét som øjet bidrager med. Sidstnævnte problem kræver noget ala scanning backlight eller black-frame-insertion på OLED før vi kan slippe af med det. Og det findes ikke endnu.
Af rasmus28
#244108
Hej Beckham. Jeg har selv et oled 910 og jeg synes den er fremragende til at håndtere bevægelser-
helt på niveau med mit gamle pana v10 plasma. Jeg oplevede dog en del hak i starten, men det forsvandt helt
da jeg slog trumotion og alle de andre billedebehandlings-programmer fra. Måske du skulle prøve det nede i hifiklubben?
Af Beckham
#244118
Tak for feedback rasmus28! Skal bestemt ned at kigge på det i Hifiklubben igen. Og ja...evt. også skrue lidt på indstillingerne..:-)