Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#244046
Hej Flatpanels.dk

Jeg var i November 2016 i POWER for at købe et LG 55UH770V.
Jeg har fra starten haft problemer med clouding på skærmen, og kontaktede LG for at høre om problemet. De sendte en service teknikker ude på besøg. Han kom frem til at det var meget normalt på LED tv.
Efter flere besøg hos POWER, hvor LG har skrevet til dem, at problemet ligger indenfor hvad de mener er ok at sælge til mig, har de indvilliget i at give mig et nyt tv af samme model. Da jeg kom hjem med det i sidste uge og fik det sat til kom det samme problem med clouding på tv'et.
Jeg ved godt at det er et "billigt" tv i POWER's øjne, og at et OLED er det bedste på marked.
Jeg har et gammelt PHILIPS 42PFL8404H/12 og der er slet ingen problemer med clouding.
Har vi en ekspert her på siden der har en god ide til problemet ?

Venlig hilsen
Johnny
#244048
Inhomogen skærmbelysning - clouding - er desværre mere en regel end end undtagelse på LCD . Du har sandsynligvis også haft det på dit Philips, bare i knap så synlig grad . Tendensen er vel,at det bliver mere synligt på billige og større skærme. Men det er lidt en lotto kupon . . .
#244050
Da jeg købte tv'et, kostede det 12.999 kr. Det er for mig et dyrt tv, og jeg ville da regne med at alt er i orden til den pris.
Jeg kan ikke tro at en sælger hos POWER vil fortælle mig om de problemer der er, for så får han det ikke solgt.
Jeg skal ikke kunne sige at mit gamle Philips har clouding, for jeg har ikke kunne se det. Men fra 2009 til i dag, skulle det vel gerne blive bedre, og ikke gå den modsatte vej med teknologien....

Venlig hilsen
Johnny
#244053
Dit gamle Philips er lavet i en tid hvor lyskilden ikke sad i siden, men derimod bagpå. Det gav færre problemer med clouding. LG's LCD-modeller er baseret på en type flydende krystaller, som er ret dårlige til at lukke af for lyset, så der vil være mere lys i de sorte områder end på mange af rivalerne - hvilket gør clouding mere synligt. Så du har skiftet fra en belysningstype, som gav mindre risiko for clouding, til en type, som både har større risiko og som så er krydret med en LCD-variant, som er dårligere til at skjule clouding.
#244055
Jeg har snakket med nogle venner, der også har LG, fra 50" til 75", og de har ikke de problemer som mig.
Jeg ved ikke om alle dem der har købt LED tv har lært at leve med det, eller om det kun er mig der bliver irriteret over at sidde om aften.... i mørke, og se en film med clouding.
Hvis der er en eller flere her på siden der sidder med et godt link til billede opsætning, så må i gerne skrive linket.
Jeg har prøvet denne opsætning, og vil ikke sige at det har hjulpet.... http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/uh7700/settings
Jeg har hørt at LG er det bedste mærke på tv siden, Hvad siger i til det ?
Skal jeg tilbage til POWER for anden gang med mit tv.

Venlig hilsen
Johnny
#244061
LG laver OLED, som er referencen. De er ikke det bedste mærke i generel forstand. Med mindre du spørger en af de mange sælgere, der scorer en god kommission på at sælge deres TV...
#244062
Du har købt et LG med IPS panel, LG holder fast i IPS paneler til deres LCD tv. De har et sortniveau der ikke er for godt, VA paneler som der sidder i mange andre tv, har et bedre sort niveau, men betragtningsvinklerne er lidt dårligere ved dem.
Det har ikke noget med clouding at gøre, men det samlede billede med clouding og dårligt sortniveau gør ikke meget gavn.

Jeg er fuldstændig uenig med dem der siger at LG laver de bedste LCD tv, særligt af den grund at de er med IPS paneler. Det er almindelig kendt at Power og Elgiganten rigtig gerne vil sælge LG LCD tv, du kan selv gisne om hvorfor.
#244171
Tak for alle Jeres svar.
Håber at jeg snart finder nogle gode billede indstillinger så jeg ikke skal tilbage til POWER med mit andet tv.
Jeg kan desværre ikke finde noget med Kalibrering og indstillinger af LG 55UH770 på Flatpanels.dk.
Er der lavet test på nogle danske sider ?

Venlig hilsen
Johnny
#244173
Pedersen har desværre ret.. du skal gøre op med dig selv om du vil blive irriteret over det, såfremt så skynd dig at komme af med den
#244176
Sidder lige og læser en anmeldelse af 55UH770V: http://www.hdtvtest.co.uk/news/55uh770v ... 064369.htm

"It turns out that the LG UH770 actually doesn’t use quantum dot technology despite its “Quantum Display” branding."

Hvad er det for en omgang fup? Man kan diskutere Samsungs brug af "QLED" (andetsteds) men at benytte "Quantum Display" om noget der ikke benytter Quantum Dots er vist at strække den.

Ellers en lidt lunken anmeldelse. Og så er det ikke engang et billigt TV.
#244177
Det må have en form for Quantum Dot når det kan vise det udvide farverum sådan som jeg har forstået Rasmus og Torben, men jeg kan have misforstået noget.

Hvis du stadig har de 14 dages retur ret, så vil jeg sige som Pedersen og Grandahl, skynd dig at levere det tilbage.
Af Jmog
#244270
Bemærk at et OLED på 55" lige nu kan fås til præcist samme pris, så hvis du kan returnere dit LCD ville du kunne få en fuldstændigt absurd god opgradering uden at give en krone ekstra.