Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PetVil
#244030
Jeg har lige købt et LG55E6 og er ved at få justeret det til på billedsiden men lyden driller. Uanset hvad jeg gør oplever jeg at lyd og billede ikke er 100% i synk - lyden er hurtigere end billedet.

Jeg har været inde og slå AV Synk-justering til og kørt den ned på -5 og forsøgt med og uden "bypass". AVSynk hjælper lidt men ikke tilstrækkeligt. Jeg har googlet lidt og der er ikke umiddelbart andre råd end at bruge AVSynk funktionen.

Det er et problem på både kabel-tv (YouSee) og på Apple TV (nyeste udgave) når jeg bruger DR appen - problemet er mindst på Netflix via ATV appen (har endnu ikke prøvet LG appen til Netflix der er indbygget i skærmen)

Jeg bruger ikke ekstern forstærker eller lign. der kan forsinke signalet. YouSee signalet kommer via antennekabel og via andelforeningens tv-sløjfe. Jeg oplevede ikke synk problemer på mit gl tv så jeg tror ikke det er et signalproblem.

Forsinkelsen er forskellig fra kanal til kanal.

Nogle bud på hvad jeg skal tilpasse? Er der nogle billedfunktioner/lydfunktioner som giver forsinkelse i "systemet" og som jeg skal slå fra? Kommer fra et pana plasma og her oplevede jeg aldrig synk problemer og finder det besynderligt at det overhovedet er et problem for mig...
Af tole
#244078
Jeg syntes også lyden nogen gange ikke helt var i synk til at starte med, men nu er der ikke længere problemer.
Det eneste jeg kan komme i tanke om kunne være at jeg i starten havde lyden på "music" mode, nu står den bare på standard eller normal, og jeg oplever ikke længere synk problemer. Dette gælder kabel tv (stofa).
Af PetVil
#244229
Ja jeg kan godt se at det hjælper lidt men ikke tilstrækkeligt - der er godt nok meget man kan justere på. Nogle der har andre bud?
Af kjeldahl
#244608
Jeg har samme problem på en LG 65E6, problemet er dog størs på tv2hd.
Er der nogen der har snakket med LG kundesupport om problemet??
Af Jmog
#244615
Start med at slå den over på game mode. Hvis det løser problemet, så ved du det er noget billedprocessering som er årsagen til at billedet bliver forsinket. Derefter gå tilbage til det billedmode du foretrækker, og slå diverse billedbehandling fra til du får samme resultat.

Det er ISF-profilerne du bruger, ikke? Reelt bør du kun bruge Game og de to ISF-profiler. Resten er noget skrammel i forhold.
Af PetVil
#245420
jeg har prøvet lidt forskelligt men uden større held... heldigvis er problemet størst på de kanaler jeg ser mindst men stadig mærkeliget. Jeg bruger ISF med indstillingerne her fra siden/anmeldelsen. Game mode giver ikke forbedringer synes jeg...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#245580
Hmmm, ja det kræver nok en model at teste på, men det plejer, at bære noget du kan justere enten direkte via en knap, eller under noget lydjustering for tuneren.