Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#244025
Jeg har netop fået et 50" Pansonic DX700 ind ad døren for nogle dage siden, og jeg er mildest talt imponeret over hvor godt et billede det har til prisen (kr 4999). Selve TV'et er tyndt, bygget af aluminium og føles utrolig godt bygget generelt.

Da jeg satte en film på i går aftes, blev jeg imidlertid lidt generet af bleed, når der var sort skærm. Jeg har taget et billede, hvor man kan se det. Indstillingerne på fjernsynet er på billedet sat til 'True Cinema' — en rost prækaliberet farveprofil, der er bygget ind i Panasonics nyere tv, hvor baglyset er halv kadence (50 ud af 100) og local dimming er til. Dette nævner jeg for at fortælle, at jeg ikke har skruet HELT op for backlight for at fremme effekten yderligere. Det er et VA panel, kan jeg også nævne.

Billede

Jeg tænker umiddelbart, at det er en panelfejl på denne specifikke model, da det virker voldsomt. Hvad er jeres mening?
#244036
mbm skrev:Det er ikke en "fejl".
Sørg for at få det byttet inden returretten udløber.
Kan du uddybe? Hvis det ikke er en fejl, hvad mener du så med at få skærmen byttet?
Af mbm
#244142
Hvad gik den kompentation ud på om jeg må spørge?
Jeg vil råde dig til at returnere det hvis du ikke er tilfreds.
Kan du abstrahere fra de lyse plamager?
#244148
Det var netop denne problematik, jeg hentydede til i tilbuds-tråden angående DX700, da jeg nævnte "lys-uhomogenitet". :)

Jeg har som tidligere nævnt en G20 stående, og hvis dennes kommende afløser, en DX700, skulle besidde samme "egenskaber" som din eksakte fladskærm, hvad billedet angår, vil jeg ikke kunne leve med det.

Jeg må bare vente tålmodigt på, at min G20 står helt af og satse på at OLED kan fås i en fornuftig prisleje til den tid.
Af PeterD
#244149
Kaktus-burger skrev: Jeg har som tidligere nævnt en G20 stående, ogog satse på at OLED kan fås i en fornuftig prisleje til den tid.
Måske hvis der er kommet flere spillere på markedet..Philips, Panasonic og Sonys OLED modeller er måske ude til næste år..?

Med 3 spillere på markedet, presses prisen forhåbentlig..selvom panelerne vel altid er fra LG..
#244506
Har også lige købt det pågældende tv.. Har intet bleeding af betydning= stort set ingenting pånær lidt fra hvert hjørne som må siges at være acceptabelt og kun ses ved helt sort skærm og man så leder efter det.

Derimod er jeg tæt på at returnere tv'et grundet dets enormt dårlige betragtnings vinkler.. :(
Fra den ene ende af sofaen ligner det nærmest et sort/hvid tv vi har hængt op...
Af PeterD
#244512
Ellegaard74 skrev:Derimod er jeg tæt på at returnere tv'et grundet dets enormt dårlige betragtnings vinkler.. :(
DX700 har et VA panel.

DX600/DX650 skulle have IPS panel. (Bedre betragtningsvinkler men omvendt skulle det slippe mere lys igennem)..

Mere til debatten her:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=33267

(Hvis man går efter Twin tuner skal man op i DX780)