Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mfede
#244004
Flatpanels har testet XD93 og KS8005, som er stort set identisk med KS7005, billedmæssigt.
De performer ret ens, men XD93 er en smule bedre til at håndtere bevægelser.
Til gengæld har KS7005 lavere input lag, hvilket er en fordel, hvis du skal slutte en playstation eller xbox til TV'et.
#244013
Ja du har ret med inputlag, og da jeg har en Ps4 Pro betyder det jo selvfølgelig også noget, men tror ikke det betyder så meget for mig med den type spil(rollespil) jeg spiller. Jeg spiller på et 5 år gammelt Sony nu og det kører fint synes jeg.
Hvis vi kigger på håndteringen af bevægelser er det 2500 kr værd at give ekstra for Sony'en ?
#244029
Jeg har selv kigget på XD93. Er ret sikker på Sony har udgivet en update som sænker input lag en del. Derudover vil jeg sige at XD93 har en bedre\dybere sort, så det giver bedre kontraster. Alt i alt synes jeg XD93 giver et bedre billede, men om det er værd de ekstra tusinde er jo nok en individuel vurdering..:-)
Af Mfede
#244032
Rtings tal er efter opdateringen fra november, som sænkede input lag - som der også står, hvis man kigger:
"Update 11/02/2016: After the last firmware update (PKG3.531.0108NAB), the input lag is reduced for both 1080p and 4k resolution, which is a big improvement over the last results. The table above has been updated with these new values. Input lag under game mode with a resolution of 1080p is now good enough for casual gamers (it was over 50ms before the last firmware update).

Under a 4k resolution, it is better than what we had before (SDR was 75ms and HDR was 110ms), but it is still a bit too high even for casual games."