Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Optimisten
#243997
Hej

Jeg står i den dejlige situation at jeg har fået investeret i et lg oled 55b6v, synes det er et rigtig lækkert tv indtil videre, dog ser jeg ved meget hvide/lyse billeder som himmel fx at når billedet/kameraet bevæger sig at der er en masse svage lodrette skygger/striber. Er dette meget normalt?? Eller er det grund til at benytte de 14 dages returret og få en ombytter??
Af KBW
#244007
Lyder ikke godt.

I et helt mørkt rum, prøv at gå ind under billedindstillinger - USD ekspert mørkt rum - ekspertbetjening - hvidbalance - mønster - indre - vælg f.eks ire 5 (tag et billeder) dernæst ire 50 og ire 90 og tag billeder. Dette er en hurtig måde at tjekke skærmuniformitet. Slå billederne op herinde.
Af Optimisten
#244017
Synes ikke rigtig der sker noget når jeg gør det KBW?? Ved ikke om jeg gør det korrekt? Andre metoder jeg kan gøre og tage billeder?? Har prøvet at vælge et billede med helt hvid skærm på YouTube og der kan jeg os svagt se at i højre side af skærmen er der et strejf af en lyserød farve, hvad skyldes dette??

Har ikke blu-ray kristofferA så kan desværre ikke tjekke det, men det er der både ved Alm tv og ved Netflix, hvis der er en scene med himmel eller is eller tåge og kameraet drejer så kommer der svage streger/flimmer. De svage men de er der. Burde man ikke undgå banding netop ved oled eller har jeg forstået det forkert? :)
Af Simon R.
#244024
Jeg kan kun kommentere på det med det lyserøde. Det har min også. Det er desværre ret normalt, at der lige er en lille farveforskel henover skærmen, og det mest normale er vist, at den går over i en let rødlig "hvid" i højre side.
Af KBW
#244028
Prøv at oploade dine billeder så vi kan se det?

Det lyder som det farvetint der var på tidligere OLED LG modeller, men bør være væk på 2016 årgangen.
Af Optimisten
#244052
Simon R. skrev:Jeg kan kun kommentere på det med det lyserøde. Det har min også. Det er desværre ret normalt, at der lige er en lille farveforskel henover skærmen, og det mest normale er vist, at den går over i en let rødlig "hvid" i højre side.
Simon har du ikke oplevet de svage lodrette streger ved lyse billeder??
Af Optimisten
#244056
Har i forresten en god indstilling af dette tv??? Har prøvet at følge rtings vejledning uden at indstille white balance, og synes det bliver meget mat og kedeligt, den hvide farve bliver meget gullig/creme.

Derudover så synes jeg at ansigter generelt bliver lidt grumset og flimrende?
Af Simon R.
#244111
Optimisten skrev:
Simon R. skrev:Jeg kan kun kommentere på det med det lyserøde. Det har min også. Det er desværre ret normalt, at der lige er en lille farveforskel henover skærmen, og det mest normale er vist, at den går over i en let rødlig "hvid" i højre side.
Simon har du ikke oplevet de svage lodrette streger ved lyse billeder??
Nej, det må jeg indrømme, det har jeg ikke set. Har mest set film på skærmen, men har da kort tjekket sport, almindeligt tv osv., og der har ikke været noget jeg lagde mærke til af den art.
Af Nordvest
#244126
Jeg har også disse loddrette stripene (fra midten av skjermen og utover mot høyre). Ser dem av og til ved vanlig bruk, særlig på gråe skyer og vegger ol med matte farger. Jeg tror det er ganske mange som har dem, ser det blir beskrevet ganske ofte på forskjellige forum.

Har selv lurt på om det er noe som gjør at jeg bør be om å få bytte skjerm, men virker som risikoen er stor for å få en ny med samme eller verre problem uansett så jeg tviler på det er bryet verdt.