Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af frederik.mortensen
#243992
Jeg er ved at udse mig et nyt fjernsyn da mit gamle 52" Sony desværre er gået i stykker. Jeg tænkte det skulle være et 4K, da de nu ikke er så dyre mere, og det skulle helst ikke være outdated efter det første år.

Det skal bruges både til film, gaming og tv. Men det behøver ikke kunne afspille en masse specielle formater.

Jeg har udset mig de to her, hvad siger i til dem? Kommentarer eller ideer vil være værdsat.

Samsung 50" : http://www.elgiganten.dk[...]

Phillips 55" : http://www.elgiganten.dk[...]
Af AphexTwin
#244021
Du kan også overveje at samle et 50" Panasonic DX700 op til 4999 hos Power, som jeg er svært tilfreds med. Tilbuddet kører til og med i dag.

Jeg bruger det til film, 4K spil (Rocket League og Battlefield 1 ser fantastisk ud) og en masse forskelligt. Det har VA panel sammenlignet med en masse modeller derude i samme prisklasse, der bruger IPS panel. Groft sagt betyder det bedre farver, kontrast og gengivelse og sort på bekostning af dårligere betragtningsvinkler. Hvis du sidder foran dit TV som de fleste, er dette dog ikke et problem. Jeg har taget nogle billeder, hvor du kan se, hvad jeg mener. Mit eneste reelle problem jeg også nævner i en anden tråd, er problemer med bleed i det sorte – jeg tror dog dette er en specifik fejl på min model, som jeg er i kontakt med Power for at få løst.


Kom gerne med spørgsmål.
Af PeterD
#244044
AphexTwin skrev:Du kan også overveje at samle et 50" Panasonic DX700 op til 4999 hos Power, som jeg er svært tilfreds med. Tilbuddet kører til og med i dag.

Jeg bruger det til film, 4K spil (Rocket League og Battlefield 1 ser fantastisk ud) og en masse forskelligt. Det har VA panel sammenlignet med en masse modeller derude i samme prisklasse, der bruger IPS panel. Groft sagt betyder det bedre farver, kontrast og gengivelse og sort på bekostning af dårligere betragtningsvinkler. Hvis du sidder foran dit TV som de fleste, er dette dog ikke et problem. Jeg har taget nogle billeder, hvor du kan se, hvad jeg mener. Mit eneste reelle problem jeg også nævner i en anden tråd, er problemer med bleed i det sorte – jeg tror dog dette er en specifik fejl på min model, som jeg er i kontakt med Power for at få løst.


Kom gerne med spørgsmål.
Håber virkelig du får det løst med Power AphexTwin!

Du har ret i at dén pris på DX700 er svær at slå, men dog ærgerligt at så mange skærme uanset mærke, kan have problemer med billedet/bleed..Havde det så bare været noget andet.. :((

Syntes ikke rigtig jeg har set dybdegående test af Philips skærmen..Den skærm fra Philips der er mest testet er vidst PUT6400, som gør det hæderligt, feks. her:

http://jyllands-posten.dk/livsstil/digi ... ige-penge/
Af frederik.mortensen
#244073
AphexTwin skrev:Du kan også overveje at samle et 50" Panasonic DX700 op til 4999 hos Power, som jeg er svært tilfreds med. Tilbuddet kører til og med i dag.

Jeg bruger det til film, 4K spil (Rocket League og Battlefield 1 ser fantastisk ud) og en masse forskelligt. Det har VA panel sammenlignet med en masse modeller derude i samme prisklasse, der bruger IPS panel. Groft sagt betyder det bedre farver, kontrast og gengivelse og sort på bekostning af dårligere betragtningsvinkler. Hvis du sidder foran dit TV som de fleste, er dette dog ikke et problem. Jeg har taget nogle billeder, hvor du kan se, hvad jeg mener. Mit eneste reelle problem jeg også nævner i en anden tråd, er problemer med bleed i det sorte – jeg tror dog dette er en specifik fejl på min model, som jeg er i kontakt med Power for at få løst.


Kom gerne med spørgsmål.
Arh øv, det nåede jeg desværre ikke. Men mange tak for rådet. Hvis du ser et andet godt tilbud må du endelig sige til! :)
Af AphexTwin
#244107
Hvis jeg var dig, vil jeg overveje 49" Samsung KS7005, som Power har i denne uge for 5999.

En tomme mindre, men bedre billede på en række punkter.
Af Grandahl
#244115
KS 7005 er et rigtigt godt bud.. jeg ville dog kraftig råde dig til 55" hvis du har plads