Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#243977
Jeg har et Panasonic TX-P42X60E som summer, specielt når det er lyse billeder. Jeg har læst alt hvad jeg kunne finde på nettet, hvor mange siger at det er normalt, men har også fundet en del der taler om defekte transformatorer, eller komponentplader der ikke er skruet ordentligt fast eller mangler spændeskiver på skruerne. TVet har været forbi værksted, og de oplyste at alt sad som det skulle med de korrekte skruer, og de skiftede strømforsyningen (hvor der også sidder en trafo), vist mest for at gøre mig tilfreds. Det er jeg så ikke, fordi summelyden nærmest er som en hyletone der kan høres hele tiden, med mindre lyden står højt, og selv da er den generende, og "reparationen" tog måske toppen af det højfrekvente, men ellers er det nærmest blevet værre. Jeg er med på at det er normalt de summer lidt, men det kan ikke være meningen at det skal være så meget. Ud fra folks oplevelser (der selvfølgelig kan variere med ens hørelse og akustik i rummet) er det vist nærmest som lotteriet, om man får et tv med en stille transformer eller ej, og fabrikanterne lader ikke til at regne de støjende trafoer for defekte. Der er nogen der har løst det ved at bruge zipties til at spænde komponenterne fast og derved dæmpe vibrationerne og tilhørende lyd, men synes måske det er lidt modigt, selvom jeg efterhånden er frisk på at prøve. Men først ville jeg spørge her om nogen ved om man kan få uoriginale dele med transformatorer (evt. elektroniske uden jernkerne) der ikke støjer, eller I kender til andre løsninger på problemet ? Jeg er villig til at bruge lidt penge på det, da billedet på TVet er virkelig godt.
#243983
Filteret, der forhindrer, at samme indlæg, der indeholder termerne “Panasonic” og/eller bl.a. “defekt”, “ikke er skruet ordentligt fast” og “mangler spændeskiver”, offentliggøres, er angiveligt inaktiveret i øjeblikket.
#243985
jng skrev:Filteret, der forhindrer, at samme indlæg, der indeholder termerne “Panasonic” og/eller bl.a. “defekt”, “ikke er skruet ordentligt fast” og “mangler spændeskiver”, offentliggøres, er angiveligt inaktiveret i øjeblikket.
:D
#243987
jng skrev:Filteret, der forhindrer, at samme indlæg, der indeholder termerne “Panasonic” og/eller bl.a. “defekt”, “ikke er skruet ordentligt fast” og “mangler spændeskiver”, offentliggøres, er angiveligt inaktiveret i øjeblikket.
Tak for dit konstruktive svar. Er ny på dette forum, og troede det var et seriøst sted hvor man ikke spildte tid på ligegyldige dumme bemærkninger, guess not...