Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MRP9000
#243706
Hej

Jeg var inde på elgigantens hjemmeside i søndags for at bestille et lg oled til 12999 kr. Kunne så ikke få handlen i gennem, siden blev ved med at fryse :/ opdagede så idag at skærmen stadig lå i kurven til samme pris, selvom prisen er steget til 13999 kr. Har så fået den bestilt, men nu er mit spørgsmål så om elgiganten kan gå ind og sige nu at den pris ikke et gældende mere, selvom jeg nu har fået bestilt den til den pris og fået en kvittering for bestilling??

Kunne se at elgiganten kundeservice har ringet 30 min efter jeg lagde ordren, nåede desværre ikke at tage den.
Senest rettet af MRP9000 4. jan 2017, 20:51, rettet i alt 1 gang.
#243709
Kvitteringen for handlen er ikke en ordrebekræftelse. Det står vist også ret tydeligt i mailen. Så længe ordren ikke er bekræftet kan de nok gøre mere eller mindre som det passer dem.
Af tla
#243710
Torben Rasmussen skrev:Kvitteringen for handlen er ikke en ordrebekræftelse. Det står vist også ret tydeligt i mailen. Så længe ordren ikke er bekræftet kan de nok gøre mere eller mindre som det passer dem.
Derudover selv hvis det ikke er i orden så skal du jo stadigvæk selv udfordre det, og til den tid det er afgjort har du nok en nyere model til samme pris eller billigere :D

Tror ikke der er andet for end at håbe de vil lade den gå igennem.
Af MRP9000
#243711
Det var os sådan som jeg kunne læse mig frem til.

Men er jeg helt galt på den hvis jeg mener at de er dårlig stil/service af dem hvis de annullere orderen? Da det jo er deres system som har gemt min kurv med varen til den pris jeg lagde den i til?? Udover det forsøgte jeg i søndags, men igen var der noget galt så jeg ikke kunne få orderen bestilt :/
Af Bavi
#243726
Du har med alt tydelighed vidst, at ordren i kurven var forkert mht. prisen.
Du har handlet i ond tro og derfor kan Elgiganten annullere din ordre.

Elgiganten forsørger at gemme sig bag nogle formuleringer, hvor de ikke selv mener deres tilbud på webbutikken ikke er bindende. Men det er de altså.
Af MRP9000
#243748
Men forsøger dog i søndags at få handlen igennem hvor tvet stadig er på tilbud, dog uden held da deres system blev ved med at fryse fast :/

Snakkede med kundeservice idag og han mente ikke der blev nogen problemer, så krydser fingre :)

Ja de prøver at sno sig uden om tingene elgiganten ved at frasige sig noget ansvar ved hjælp af de formuleringer.
Af iLoveTCL
#243761
MRP9000 skrev:Men forsøger dog i søndags at få handlen igennem hvor tvet stadig er på tilbud, dog uden held da deres system blev ved med at fryse fast :/

Snakkede med kundeservice idag og han mente ikke der blev nogen problemer, så krydser fingre :)

Ja de prøver at sno sig uden om tingene elgiganten ved at frasige sig noget ansvar ved hjælp af de formuleringer.
Mig bekendt har den været på tilbud mere end bare søndag.
Men det er selvfølgelig nemmere at give elgiganten skylden for du ikke har været hurtigere ude. Men mon ikke om skærmen ryger retur igen? Ligesom alle de andre du har "lånt".
Du har handlet i ond tro, uanset hvad du prøver at bortforklare med. Men giver dig ret i at det er en fejl at prisen gemmes i kurven.
Af MRP9000
#243767
Giver da ikke Elgiganten skylden for jeg ikke har været hurtigere ude?? Jeg har i "god tro" forsøgt at oprette en ordrer hos Elgiganten, dog uden held. At prisen så gemmes i kurven er da en bonus og et held for mig, men skulle det komme der til at de vil annullere ordren vil jeg da mene at når deres system fejler ved at gemme kurven til tilbuds prisen, så må de jo sælge til det som den er handlet til.

Og kan ikke se hvad satan det vedkommer dette emne angående om jeg har leveret "defekte" skærme retur?? Jeg har ikke den store viden indenfor tv, så da jeg får et tv hjem med noget jeg synes ser mærkeligt ud spørger jeg nogle "eksperter" her inde på flatpanels som råder mig til at returnere skærmene tilbage med bleed, da de findes unden bleed og banding.
#243857
MRP9000 skrev:Nej var i kontakt med kundeservice som fortalte at de ikke kunne se noget problem med ordren :)
Lækkert. Alt andet ville nu også være dumt hvis du spørger mig. Så ville de ko tydeligvis gå glip af salg og få lidt negativ omtale her. :)