Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nics
#243665
Hej eksperter.
Jeg har netop købt et dejligt LG 55" 750v UH som jeg egentlig er ret glad for. Der er bare det problem, at det billede jeg får, når jeg streamer fodbold over viaplay, er ret ringe. Kvaliteten er ok, når jeg streamer serier, men ikke bedre end ok. Jeg har fibernet og kan se at jeg kommer op på 80-90 mbit i download, når jeg laver en hastighedstest af mit internet gennem TV'et. Så det burde vel kunne trække fint HD-download, eller hvad?
Skal man bare regne med dårlig kvalitet, når det er streaming? Eller gør jeg noget helt forkert et sted?
Håber I kan hjælpe mig :)
Af knudsen4ever
#243669
Hvis du streamer direkte fra smart tv er kvaliteten knap så god. Hvis du istedet streamer fra mobilen og smider det op på fjernsynet køre det meget mere flydende :)
Kvaliteten på den mobile app er åbenbart bedre end smart'tv appen :S
Af Nics
#243670
Mærkeligt! Altså mener du det vil hjælpe hvis jeg smider det gennem et kablet-appleTV eller noget i den stil?
Det har jeg gjort, men det gør det ikke nævneværdigt anderledes.
Af knudsen4ever
#243671
Altså jeg har lige købt LG 55E6V OLED og streamer jeg via smart tv appen er der bitte små hak i billedet når jeg ser fodbold (det samme var problemet med ju7005 samsung tv'et) men starter jeg viaplay op på min Galaxy S6 Edge og caster det over på tv'et via chromecast køre det meget mere flydende, næsten som at se det via antenne netværk :)
Af Lindberg
#243677
Jeg kører Viaplay over Apple TV (til Panasonic TV). Det fungere fint med fodbold. Dog falder den nogle gange ud af streamet og man må vælge kampen igen. Selve kvaliteten af OK.
Af LasseRA
#243717
Jeg havde samme problem med mit Samsung KS 8005. Når jeg streamede direkte fra tv'et så var kvaliteten meget dårlig under fodbold/sport. Med AppleTV lidt bedre. Jeg fandt så ud af at mit AppleTV stod på 60HZ hvilket jeg ændrede til 50HZ. Herefter blev billedet væsentlig bedre, næsten uden at det hakkede, når jeg ser fodbold.
Jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan jeg tjekker om det er det samme problem som jeg har, når jeg ser fodbold direkte fra tv'et.
Af Nics
#243772
Synes ikke jeg kan finde den indstilling. Har ikke det nyeste AppleTV - kan det være derfor?
Bør det egentlig betyde noget med mhz hvis man kabler AppleTV?
Af LasseRA
#243782
Jeg har også bare det gamle AppleTv(3). Du skal ind i indstillinger -> noget med lyd og billede -> opløsning. Her kan du vælge 1080p 60hz, 1080p 50hz osv. Hvis dit tv kan vise full HD så vælge 1080p 50 HZ, ellers 720p 50HZ.

Nu er jeg på ingen måde ekspert på hvordan et fjernsyn virker, men min forståelse af det, så sender viaplay vel bare signalet fra tv-kanalerne videre i 50HZ. Så det inputsignal du modtager opdaterer 50 gange i sekundet. Hvis du så har sat dit udstyr til at opdatere 60 gange i sekundet så vil de to opdateringer kun "ramme" hinanden 10 gange i sekundet hvilket giver et uroligt og sløret billede når der er bevægelse.
Hvis der er nogle der har mere styr på dette må de gerne rette mig :-)
Af PeterD
#288315
Fodbold på streaming bliver aldrig rigtig godt. Egen erfaring:

- link fjernet af moderator. Udvis lidt omtanke før der postes link til måder at undgå at betale for streaming, tak!