Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#243663
hej alle

overvejer at købe LG OLED65E6V??? eller burde man vente til april hvor de nye modeller kommer?

prisramme ca25000kr

har set den nu til Elgiganten til 25klik

har læst en del test på forskellige fjernsyn og syndes det lyder som det rigtige valg af fjernsyn + er gammel pioneer plasma bruger hvor sort er sort så det laver en fed oplevelse af se på :-) har ventet på noget som kunne lave sort og ikke det grå ting som er i dag på andre typer skærme.

er lidt i konflikt og alt råd og vejledning er prissat :-)
og evt. erfaringer med den model som har i kikkerten.

mvh dennis
#243694
Tror ikke du kommer til at gå glip af så meget, det store spring var fra 2015 til 2016. Lidt mere lys er for mang bare problematisk. Er glad for jeg kan skrue ned for underteksternes lys på min Oppo når jeg ser HDR blue-ray! Mit 65B6 med 4K uhd blue-ray er forrygende, 920 er ikke så god med vignetting og støj i nærsort. Glæder mig til DV snart er parat ;)
#243720
tak for svar og enig med Torben at rart at vide hvad man går glip af og i så frem om man skal vente.

har siddet læst meget om format krig og ikke alle fjernsyn er udstyret med alle de formater 4k eller hdr osv vil blive vist i og man ikke er sikker på at fjernsynet kan decode signalet, syndes jeg kan læse mig til at denne model er godt sikret mod de nye formater (hdr10 dolby vission og vp9 med profil2) og hvad der kommer til at være standard, dog er jeg usikker på hdmi standarden, da den hedder 2.0 på denne model og de snakker om at hæve decodning til 2.2 og så er man på skideren men læser videre og ser med på hvad der sker på c-messen i las vegas.

DET ER LIDT AF EN JUNGLE DET HELE HIHI ;-)
#243765
Så kom der lidt nyheder og lyder spændende og endnu mere i tvivl nu :p :D
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1483555070
Men som sagt så bliver e7 versionen nok ikke udgivet til 25000kr ved udgivelse dato. Men så kan man jo nok spare lidt flere penge sammen til den tid. Tror lige jeg venter lidt endnu.

Er lidt i tvivl om hvor mange formater e7 understøtter i dag og forskellen til den nye version og hvad som bruger betyder for en.