Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#243606
Hej,

Jeg håber VIRKELIG I vil hjælpe mig!

1. Er det noget jeg har drømt, eller stopper/er Sony Stoppet med at producere TV?
2. Kan nogen fortælle om dette TV. Har fundet det til 5555 kr. men kan ingen anmeldelser finde om det.
3. Er dette TV en 2016 model?
4. Er storebroderen der hedder XD8505 (hvis det altså er storebroderen) bedre? Fordi det kan ikke vare længe inden den ryger ned i pris også.
5. Er det overhovedet gode tv? Jeg skal bruge dem til blu-ray, TV og PS4. Jeg kommer fra et panasonic G20 som jeg er fint tilfreds med
6. Godt Nytår til jer alle.

her er linket til de to TV:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 5xd8005bae

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 5xd8505bae


Vh
Strange
Af LBC
#243618
1. Nej, det er noget du har drømt.
2. Ja det er en 2016 model, men desværre med IPS panel, og det er XD85'eren også. Begge fjernsyn er ok, men du skal op i X93, før det bliver rigtig godt. Men det er klart nogle af de gode IPS modeller du nævner. Problemet er bare at 2015 modellen der hedder X85C er bedre end begge af dem du nævner, på stort set alt hvad der hedder billedekvalitet.

Hvis du kommer fra et Panasonic plasma, får du et chok hvis du køber et tv med IPS panel, er bange for at du bliver slemt skuffet.

Mit råd til dig er at købe et med VA panel, hvis du har været glad for sortniveauet på dit G20

Er 55" et minimum? Hvor langt har du fra sofa til TV?

Hvis et 50" er nok, så kan det kun gå for langsomt med at hente det her

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner
Senest rettet af LBC 2. jan 2017, 19:05, rettet i alt 1 gang.
Af PeterD
#243619
LBC skrev:1. Nej, det er noget du har drømt.
2. Ja det er en 2016 model, men desværre med IPS panel, og det er XD85'eren også. Begge fjernsyn er ok, men du skal op i X93, før det bliver rigtig godt. Men det er klart nogle af de gode IPS modeller du nævner. Problemet er bare at 2015 modellen der hedder X85C er bedre end begge af dem du nævner, på stort set alt hvad der hedder billedekvalitet.

Hvis du kommer fra et Panasonic plasma, for du et chok hvis du køber et tv med IPS panel, er bange for at du bliver slemt skuffet.

Mit råd til dig er at købe et med VA panel, hvis du har været glad for sortniveauet på dit G20

Er 55" et minimum? Hvor langt har du fra sofa til TV?

Hvis et 50" er nok, så kan det kun gå for langsomt med at hente det her

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner
Hvis du er glad for billedkvalitet og kommer fra Plasma, så køb Panasonic igen..

https://youtu.be/r7tTdOb-1Jo
#243631
Mange tak for jeres svar :-)
Jeg vil gerne prøvet noget nyt og gøre en god handel da jeg nok gerne vil skifte tv igen indenfor en årrække.

Har altså set mig lidt lun på andet end Pana og det skal være minimum 55".

Nu kan jeg også se her på siden der er en SONY der hedder 7504 osv.

Jeg vil egentlig bare gerne have det bedste af de prisbillige 2016 modeller.

Er blevet lidt skudt i den 8005 men prisen lyder næsten for god til at være sand. Men lyder ikke til jeg får noget ud af at gå til 8505.

Er totalt i vildrede her. Nå ja og tv'et skal også være sort. Maxpris for 55" 6000 kr. Og for 65" 9000 kr. ;) 8-) O-O
Af PeterD
#243633
Jeg er sgu' også i vildrede..

Hvis du vil gøre en god handel så prøv Samsung og LG. Deres tv kan ofte presses ned i vanvittige lave priser og sælgerne er villige til at gå meget langt for at sælge dem..

Det passer også fint, hvis dit tv ikke skal holde mere end 2-3 år før det begynder at knirke..

Bare OLED snart kommer ned så de er til at betale for de fleste..
#243642
Hej Torben

Den må jeg lige finde den anmeldelse. Men det er mere for at finde ud af om om 8005 (der jo koster 2000 mindre) er ligeså god.
De ligner hinanden fuldstændigt i designet - og jeg kan end ikke finde ud af hvilken af de to modeller der (på papiret) er den bedste/nyeste.

Og hvad med de udgaver der hedder noget med 7504 osv. Er det ældre modeller/dårligere modeller?
#243644
Av, Torben.

Efter nu at have læst anmeldelsen af XD85 er jeg tilbøjelig til ikke at tage nogen af dem. Nu havde jeg ellers endelig fundet et tv jeg syntes var ok pænt i stedet for alle de der sølvfarvede tv der ligner plastik derude.
Er begyndt at tro jeg aldrig finder et nyt tv. :-(

Hvis nogen har et ok godt råd til et (sort) tv hvor 55" koster ca. 5000-6000 og et 65" til max 9000 kr. så hører jeg gerne fra jer. Nå ja, og så skal det stå på én fod og ikke de der hvor der er en fod i hver ende. Det kan jeg slet ikke. :-)
Af PeterD
#243654
StrangeJ skrev:Av, Torben.

Efter nu at have læst anmeldelsen af XD85 er jeg tilbøjelig til ikke at tage nogen af dem. Nu havde jeg ellers endelig fundet et tv jeg syntes var ok pænt i stedet for alle de der sølvfarvede tv der ligner plastik derude.
Er begyndt at tro jeg aldrig finder et nyt tv. :-(

Hvis nogen har et ok godt råd til et (sort) tv hvor 55" koster ca. 5000-6000 og et 65" til max 9000 kr. så hører jeg gerne fra jer. Nå ja, og så skal det stå på én fod og ikke de der hvor der er en fod i hver ende. Det kan jeg slet ikke. :-)
Hmm..

Du har sørme ret.. :o

En masse skærme i år har 2 ben/fødder og ikke en fast fod..Samtidig er der så mange grå tv at det er helt svært at finde et traditionelt godt gammeldags sortfarvet i 2016 model til 5-6000 kr.. :s

Det er sgu' en trist udvikling!

Hvornår er sort blevet en esklusiv farve og er det billigere at lave grå plastik..?

ALLE ting bliver åbenbart ringere og ofte dyrere med tiden...!! !:(

Please. Bring Back The Old Days!!