Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#243570
Hej.

Er på jagt efter et billigt 55 tommer fladskærm max. pris omkring 5000 kr. Det skal bruges af min farfar som ser tv via Stofanet. Ingen streaming, dvd eller lignende, blot alm. flow tv.

Har pt. kig på nedenstående tv.

LG 55UH615V koster pt. 5500 kr. har dog netop været nede i 3999 kr. og kommer sikkert derned igen.

Samsung UE55KU6405 koster pt. ca 5500 kr. men har tidligere været nede i 4999 kr.

Sony Bravia KD-55XD8505B som kommer på tilbud til 5555 kr. fra i morgen i Elgiganten.

Vil Sony levere et bedre billede til flow tv end de 2 andre, så det giver mening at ofre de 1000-1500 kr. mere end jeg vil kunne få et LG eller Samsung til når de igen kommer ned i laveste pris de har været eller er der et helt andet tv i den prisklasse jeg er ude efter jeg skal se på. ?

Hilsen Tim
#243582
Havde taget Sony uden at blinke. Har sidste års model godt nok og er vældig glad for det. Samsungs motionflow halløj ser alt for kunstigt ud, så det ville være udelukket.

LGs software er vist enten noget man elsker eller hader, og jeg er ikke i den første af de to kategorier ;)
#243593
Hej. Lyder til at Sony er et godt bud.

Kan se at Power har Panasonic Viera TX-50DX700E på tilbud til 4999 kr. fra i dag. Er det et bedre tv end Sony eller er de på samme niveau.

Software er ikke så vigtigt da der kun skal ses alm. flow tv så tænker om man får et bedre billede i Sony eller Panasonic så det er værd at ovre de ekstra penge frem for at finde en LG på tilbud på 4000 kr om et par uger.

Hilsen Tim
#243607
Noget at det sværeste ved at give folk gode råd, er at der eks. bliver ændret et ønske fra OP om hvad der ledes efter.

Først skal du gøre op med dig selv om det skal være 50" eller 55", der er normalt en væsentlig forskel på prisen, og det gør det for svært at give gode råd, hvis OP ikke engang er fastsat på en størrelse, jeg havde selv 50" før og nu et 55" og der er altså en VÆSENTLIG forskel på hvordan de to størrelser opleves, jeg ville aldrig selv gå under 55" igen.

Skal din Farfar bruge 4k indhold, eller er et rigtig godt full hd billede, det der er det vigtigste?

Er det vigtigt for ham, at det er det nyeste model, eller må det gerne være en ældre model, hvis billedet og prisen ellers er derefter?

Hvis vi tager udgangspunkt i de tre tv du nævner, er det uden sammenligning Sony'en jeg ville vælge,

LG skal du op i 8 serien, eller nogle enkelte i 7 serien, før de er værd at kigge på. Samsung er først noget ved i 7 serien og højere.

Men selv den Sony model du nævner, er desværre ikke den foretrukne model billedemæssigt. Jo det er et godt tv, men hvis der skal ses mange film, så skal man altså op i X9 modellen, da det først er her du får et VA panel, i modsætning til X8 som bruger et IPS panel, som er et fint panel kvalitetsmæssigt, men altså bare ikke kan hamle op med X9'erens sortniveau.

Panasonic er også et rigtigt godt mærke, men de er desværre sjældent på tilbud, men her er dog en model som mange overser, fordi man let kan ryge i fælden nyere er bedre.

Et eks. er den her model, som stadigvæk er langt bedre på billede siden, end nogle af de skrammel 4k entry modeller der bliver sendt på markedet nu.
Men det er jo så kun en mulighed, hvis din farfar ikke skal bruge 4k tv, men til gengæld et rigtigt godt tv, til en pris lige omkring dit budget, og så i 55"

http://www.cinemagic.dk/shop/panasonic- ... gn=regular
#243609
Kan du finde et Sony eller Panasonic til en god pris, er vi sikker på at Farfar bliver glad...

PS: Og indstiller det korrekt, dvs. efter forskrifterne..

Lyden er desværre tænkelig ens i de fleste mærker, så der kan vi ikke gøre så meget..
#243610
Panasonic bruger det gode gamle menusystem, når man ser tv. Sony bruger Android hele tiden. Jeg tror din farfar bliver gladest for det simple Panasonic system.


Sent from my iPad using Tapatalk
Af PeterD
#243611
Brixen skrev:Panasonic bruger det gode gamle menusystem, når man ser tv. Sony bruger Android hele tiden. Jeg tror din farfar bliver gladest for det simple Panasonic system.


Sent from my iPad using Tapatalk

Altså det gode gamle med de blå bjælker..

https://m.youtube.com/watch?v=gezaoc9_TxQ
#243612
dktipe skrev:Hej. Lyder til at Sony er et godt bud.

Kan se at Power har Panasonic Viera TX-50DX700E på tilbud til 4999 kr. fra i dag.
Lagerbeholdning når jeg går ind på Power.dk er kun "15+på lager"

Glostrup, Fredriksberg, Randers, Odense og Herlev..

Trådstarter skal nok ikke vente alt for længe..
#243621
Hej.

Har nu sporret mig ind på at det enten skal være Sony eller Panasonic da de ekstra penge syntes er givet godt ud med hensyn til billedkvaliteten.

I nævner at Sony bruger Android tv og det kan være et problem for min farfar. Min farfar skal blot kunne tænde tv, skifte kanal og skrue op / ned for lyden. Jeg sørger for selve indstillingen så tænker ikke det bliver et problem, eller er det også svært at gøre ovenstående på et Android tv for min farfar. ?

Sony har IPS panal og 5 tommer større, IPS giver bedre betragtningsvinkler, men dårligere sort niveau.

Panasonic har enkel menu, og VA panel med det bedste billede hvis man sidder forholdsvis lige på skærmen og så 5 tommer mindre.

Hmm... syntes valget er svært, tænker de 5 tommer mere giver større værdi for ham end den bedre billede kvalitet i Panasonic, men valget er svært.

Er klar over at jeg ikke skal vente for længe hvis der er Panasonic vi vælger at gå efter.

Hilseb Tim
#243624
Hej.

Han har pt. et 42 tommer Panasonic plasmatv som han sidder ca. 2-3 meter væk fra. Han sidder så tæt på som han nu gør så han kan læse teksterne uden at skulle bruge briller. Han ser meget tysk musik, tv avis, håndbold / fodbold, film osv.

Hilsen Tim