Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af viggemand
#243540
Hej FlatPanels.

Har gentagne gange fået formidabel hjælp herinde, så forsøger mig igen. Har for nyligt anskaffet mig et 55" KS7005. Har indtil videre set lidt på Youtube, hvor 4K spiller perfekt. Hertil har jeg en NetFlix account, der også virker upåklageligt.

Mit spørgsmål denne her gang går på, hvordan får jeg mest ud af mit 4K TV mht. til streaming. Det skal siges jeg har 100/20 mbit internet med mulighed for direkte LAN forbindelse mellem TV eller evt. box.

Kunne så vidt mulig godt tænke mig at det jeg ser på TV´et er i bedst mulig opløsning. Har selv tænkt på følgende løsninger:

1) Chromecast Ultra. Min forbindelse burde kunne klare dette. Kan jeg på denne måde caste højtopløselige filer fra min computer?

2) er HDMI cabling fra computeren en bedre løsning?

3) Får jeg noget ud af at smække en PS4 pro til det?

4) Andre mere oplagte løsninger til streaming/visning af højt billedekvalitet eller andre tips og tricks?

På forhånd tak for hjælpen
Af Jmog
#243542
HDMI vil være bedst, da der slet ikke finder nogen streaming sted mellem computer og TV. Chromecasten vil være afhængig af wifi, så der vil være længere buffering og i værste tilfælde forstyrrelse af signalstyrken pga andre enheder i nærheden. Men prøv det da, hvis du har en allerede. Du bør helt klart undgå wifi dog hvis du kan. Netflix vil markant hurtigere gå op til 4k, når du starter noget via LAN end via wifi.

PS4 Pro: Du får spil i 1440p, 4k og HDR i nogle spil. Du har allerede 4k Youtube/Netflix på TV'et, så det er eneste fordel. Hvis du gamer, så er det da helt klart en god ide. Hvis du ikke har mulighed for at trække LAN-kabel til både TV og PS4, så brug 4k streaming apps til den der kører LAN.
Af tla
#243544
Jmog skrev:HDMI vil være bedst, da der slet ikke finder nogen streaming sted mellem computer og TV. Chromecasten vil være afhængig af wifi, så der vil være længere buffering og i værste tilfælde forstyrrelse af signalstyrken pga andre enheder i nærheden. Men prøv det da, hvis du har en allerede. Du bør helt klart undgå wifi dog hvis du kan. Netflix vil markant hurtigere gå op til 4k, når du starter noget via LAN end via wifi.

PS4 Pro: Du får spil i 1440p, 4k og HDR i nogle spil. Du har allerede 4k Youtube/Netflix på TV'et, så det er eneste fordel. Hvis du gamer, så er det da helt klart en god ide. Hvis du ikke har mulighed for at trække LAN-kabel til både TV og PS4, så brug 4k streaming apps til den der kører LAN.
Chromecast Ultra har en LAN adapter medfølgende, så man kan også få en stabil forbindelse ud af boksen.

Men derudover fungerer Chromecast ikke ideelt til rå streaming af datafiler fra computeren så skal du nok køre Plex, Emby eller lignende for transcoding.