Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Enigmaous
#243533
Jeg har ventet lidt med at købe et TV, da jeg har ventet lidt til Januar udsalget. Jeg står lige pt og kigger på følgende skærme.

Den ene er Sonys 55XD8005BAE

Den anden er Panasonics TX50DX700E

Er der nogen af jer som kender disse skærme og kan anbefale et af dem, og kender eventuelle fordele / ulemper imellem dem?

Skal jeg købe et af dem nu, eller vente lidt?

Mit optimale valg vil klart være et 49 / 50 '' TV da jeg vil mene at et 55'' vil blive en smule for stort.
Af lassemanden22
#243545
Af hvad mine Elgiganten venner har bildt mig ind er LG simpelthen det bedste mærke til tv :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#243546
Det er i hvert fald det mærke de tjener mest på at sælge dig... der kan ikke være anden forklaring.

Hvad er budgettet ?
Af PeterD
#243556
Håber for en gangs skyld folk svarer på det trådstarter spørger om angående de to mærker og ikke blander andre mærker ind i tråden

Sony: Kantbelyst. 9000 Kr i Elgiganten (55")
Panasonic: Bagbelyst. 6400 kr. i Power.


Jeg ved godt hvad jeg ville vælge, hvis jeg sidder direkte foran tvet

(Altså ikke noget med en hjørnesofa/Skæv betragtningsvinkel)

Og husk på at skærmene kun understøtter HDR for at hardwaren er gearet til, er det væsentlig dyrere modeller man skal op i, bl.a. DX900. men se. Det er et andet emne..:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=35869
Af ABMP
#243560
Jeg kigger også på de to modeller. Sony KD55UD8005 er på tilbud til 5555 i Elgiganten.

Jeg har gammelt Panasonic 42PX80 og kunne godt tænke mig et nyt og større med lidt skarpere billede. Et lavt input-lag til gaming er vigtigt, men har lidt svært ved at finde noget om det.

Hjælp?
Af PeterD
#243562
ABMP skrev:Jeg kigger også på de to modeller. Sony KD55UD8005 er på tilbud til 5555 i Elgiganten.

Jeg har gammelt Panasonic 42PX80 og kunne godt tænke mig et nyt og større med lidt skarpere billede. Et lavt input-lag til gaming er vigtigt, men har lidt svært ved at finde noget om det.

Hjælp?
Syntes ikke jeg har set tests af UD8005 endnu...? Er der en test af dette tv?

Du har et plasma og plasma er stadig plasma...
Af ABMP
#243564
Mit tv er fra 2008. Har ikke rigtig fulgt med i teknologien siden da, men tænkte det måske var tid til at opdatere. Mit budget er dog ikke så stort, måske 5.5k, hvis man kan få noget billigt her i januar.

Tanker? Du mener, at Panasonic-modellen omtalt i tråden er bedre end Sonys?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#243584
Det er ikke så pænt at overtage andres tråde, så du bør oprette din egen.
Af Enigmaous
#243591
Jeg sidder omkring de 2-3 meter væk fra hvor tv'et skal være og har en skæv betragtingsvinkel.

Sony's ligger til 5,5 i Elgiganten og Panasonic modellen til 5 k i Power. Mit budget omkring de 5.

Jeg tror jeg skal ned i en 43 - 50 '' model, da en 55 '' bliver for stort. Da jeg går efter et "4k"-tv så tænker jeg, det er lidt begrænset hvad jeg kan få for de penge, så spørgsmålet er om jeg bare skal købe Panasonic'en, eller om jeg skal vente lidt til der kommer flere modeller på tilbud?
Af PeterD
#243596
Enigmaous skrev:
Jeg tror jeg skal ned i en 43 - 50 '' model, da en 55 '' bliver for stort. Da jeg går efter et "4k"-tv så tænker jeg, det er lidt begrænset hvad jeg kan få for de penge, så spørgsmålet er om jeg bare skal købe Panasonic'en, eller om jeg skal vente lidt til der kommer flere modeller på tilbud?
Hvis du er glad for Panasonic skal du holde dig til det mærke. Angående skæv betragtningsvikel kommer det vel an på hvor meget..?

Det er jo sådan: VA har bedre sortniveau end IPS, hvis man sidder ligefor, men kommer der meget vinkel på, er IPS måske bedre da betragtningsvikel er større..

Fordelen ved VA paneler er, at de har et bedre sortniveau og kontrast end den anden type, der hedder IPS. Til gengæld så har IPS paneler en bredere betragtningsvinkel, som er relevant, hvis man sidder skævt i forhold til skærmen.

IPS paneler bruges pt. i stor grad af LG på deres LED TV. (ovenstående fra Digitalt.tv)