Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#243479
Hej

Sony KD65XD7505BAEP har de til salg i Power til 7995kr
Har ikke store krav til et nyt tv
Skal bruges til at se noget fodbold, spille PS og se film

Nogen der har erfaringer med modellen om det er et godt tilbud, eller jeg skal holde mig fra den

Mvh

Kenneth
#243519
Du linker måske forkert fordi du muligvis ikke har spottet, at Sony har smidt årgangsversionen op foran i modelnummeret nu. 2016 serien er formateret som XD.... og ikke X....C som sidste år. Så i år hedder det eks XD8505 imod sidste års X8505C.

XD75 mangler twintuner og har ikke Sonys nyeste processor, men den har dog Direct LED belysning frem for Edge. Den kunne være et OK bud på en billig 65" skærm.
Af PeterD
#243527
Aha..

Tak for forklaringen. :)

Bagbelysning TV er vel også bedre end kantbelysning, Edge LED, som jeg går ud fra er en "billigere løsning" når man taler om billedkvalitet..?

Synes de fleste LED her i 2016 er med kantbelysning.
Af Jmog
#243543
Det er fordi kantbelysning muliggør tyndere paneler og det er virkelig noget der er populært. En skam at OLED er økonomisk (endnu) udenfor de flestes rækkevidde. Superb billedkvalitet kombineret med latterligt tynde paneler. Det er vildt når man nærstuderer et 2016 OLED og ser, at halvdelen af tykkelsen er med vilje for at det ikke skal være så tyndt, at folk ikke kan manøvrere rundt med det.
Af Elox
#243547
Hvis du køber har Sony lavet en side " Få mest muligt ud af dit tv" med råd til opsætning og indstillinger og hvordan du bruger dit tv. Cinema Pro giver den mest præcise indstilling, slå overscanning fra stil WideMode på Full. Du kan også aktivere lyssensoren så skærmen automatisk justere lysstyrken i forhold til stuens lysniveau. https://www.sony.dk/electronics/instruktionsvideoer