Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Egholm
#243457
Jeg sidder i lidt af en knibe. Mit kære Samsung F9005 med sek-2500 evolution kit er gået helt i baglås. Det skete ved, at der blev valgt opdater evolution kit, men da der ikke er noget nyt evolution kit genstarter den bare efter endt installation, og sådan kører det så i en evig ring.

Jeg har prøvet næsten alt, hvad der kan kommes på af kombinationer, total nulstil til fabriks indstillinger osv., men samme installation starter op, når skærmen tændes.

Så mit bedste bud er efterhånden at låne et andet evolution kit (har selv smidt mit gamle ud for flere år siden, da jeg fik sek-2500). Så er der evt. en der ligger inde med et, jeg kan prøve at sætte til?

Jeg bor i kbh

Det ville selvfølgelig også være dejligt, hvis du har haft samme problem og har genial løsning, det tager jeg også imod :)
#243475
Allerede en måned efter anskaffelsen af mit tidligere F 9005 udskiftede jeg One Connect enheden til en SEK 3500. Dette gav uhd modtagelse, hvilket ikke er muligt med SEK 2500. Så hav denne løsning i mente, og prisen er idag næppe voldsom for denne opdatering.

Ellers ville jeg da ringe til Samsung.

Samsung kan også oplyse om en dybere reset ved hjælp af koder, der indtastes på fjernbetjeningen. Jeg husker at de findes ved at Google og på youtube.
#243476
Step 1: Make sure your TV is on standby (i.e. off, but plugged into the wall)

Step 2: Using your remote, press the following buttons in exactly this order: INFO – MENU – MUTE – POWER.


Note: You have to press them rather quickly one after another, and make sure the remote is properly pointing to the TV.
Step 3: The TV will now switch on, and after a moment, display the service menu. If after about 10 or 15 seconds the service menu doesn’t appear, switch off the TV and try again.

Step 4: Press the Options button (It’s the first option).

Step 4: Press the Factory Reset Button (Again, it’s the first option).

Step 5: The TV will now switch off.

Step 6: Switch the TV back on, and begin the full setup process from the beginning.

It goes without saying that a factory reset will wipe all your presets and any favourites you have set. It will effectively return the set back to what it was coming out from Samsung’s factory.

Kilde : http://www.eyeondemand.com/2014/04/04/h ... amsung-tv/
Af Egholm
#243498
Tak for forslagene Bent. Jeg har dog forsøgt den indgang til "hemmelig" menu og sat fjernsynet tilbage til fabriksinstillinger derinde, men det var også uden held.

Ang. at købe en ny Evo kit 3500, så er jeg ved at sælge tv'et, det er derfor ikke den store interesse at smide penge i det.