Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Allan M.
#243447
Jeg var i går den 29. i Elgiganten for at returnere dette oled tv da den havde hvad jeg mener er en fejl. Jeg bliver af af manden i vareudleveringen/returafdelingen, henvist til en sælger. Han påstår dog at denne "fejl" er almindelig, også på Oled, hvilket jeg er meget uenig i. Jeg har selv haft en LG 55910v oled og når lyset var slukket så var det umuligt at se om tv'et var tændt. På denne nye oled fra 2016 kunne jeg se disse grå områder på sorte eller meget mørke scener. Vi blev aldrig enige om fejlen, men det endte med at jeg fik et Samsung KS8005 med hjem i stedet for. Kan det virkelig passe? Det er nemlig min forståelse at oled pixels slukker 100% når der vises at sort billede.

På billedet kan ses mit tv i et komplet mørkt rum, hvor kun min forstærker i bunder af billedet lyser op. Det grå område at specielt prominent i højre side.
Vedhæftede filer
20161228_181513.jpg
20161228_181513.jpg (958.85 KiB) Vist 1905 gange
Af Kimbo
#243452
Jeg oplever på ingen måde ovenstående på mit 65B6V. Er rummet mørkt, kan man ikke se om fjernsynet er tændt. Da jeg er temmelig overfølsom overfor bleeding, nyder jeg at fjernsynet opfører sig sådan.
Af pekr
#243454
Jeg har samme model og oplever ikke det du skriver. Skærmen er fuldstændig sort når den er tændt uden billede.

Så der er helt klar noget galt.
Af bleze
#243459
Mit er også helt sort og du har helt ret... Når OLED viser sort så er det helt sort fordi hver enkelt pixel kan slukkes helt.
Af Jmog
#243490
Hvad var din brightness sat til? Går man over 50, så får man ikke perfekt sort.

Jeg har et E6 og eneste måde jeg kan afgøre om mit TV er slukket eller viser sort er om standbylampen er tændt.
Af janbau
#243503
[quote="Allan M."]Jeg var i går den 29. i Elgiganten for at returnere dette oled tv da den havde hvad jeg mener er en fejl. Jeg bliver af af manden i vareudleveringen/returafdelingen, henvist til en sælger. Han påstår dog at denne "fejl" er almindelig, også på Oled, hvilket jeg er meget uenig i. Jeg har selv haft en LG 55910v oled og når lyset var slukket så var det umuligt at se om tv'et var tændt. På denne nye oled fra 2016 kunne jeg se disse grå områder på sorte eller meget mørke scener. Vi blev aldrig enige om fejlen, men det endte med at jeg fik et Samsung KS8005 med hjem i stedet for. Kan det virkelig passe? Det er nemlig min forståelse at oled pixels slukker 100% når der vises at sort billede.

Vi blev aldrig enige om fejlen, men det endte med at jeg fik et Samsung KS8005 med hjem i stedet for.

Hvorfor nøjes du med denne løsning med KS8005 det er da et dårligt valg ang. værdi penge . Hvorfor ikke en ombytning til samme vare. :(
Af Allan M.
#243532
Min brightness var sat lavt. Jeg fik ikke kalibreret tv'et, men fulgte i stedet avforums kalibreringsværdier, og det gav et lækkert billede. Jeg gik med KS8005 da jeg vurderede at til mit behov var oled stadig for dyrt i 65" Jeg synes samtidig at bevægelser bliver bedre formidlet på Samsung.
Dog er det rart at vide at jeg ikke er galt på den mht. panelet. I skal have tak for jeres svar ;)