Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#243382
Hej alle,

Jeg syntes jeg fik et godt tilbud på LG 55UH770 idag i Power til 9.000 kr. Var egentlig kommet derned for at købe et Samsung UE55KS8005 til 8.666 kr. men blev overtalt til LG'en. Syntes også den har et bedre billede, bedre OS og styringen med fjernbetjening syntes jeg virker godt, specielt den Wii lignende funktion som jeg synes gør det nemmere at skrive når man søger efter film og serier.
MEN nu hvor jeg er kommet hjem, er jeg ret utilfreds med image retention og specielt local dimming. Har skimmet et par film og set scener der var kulsorte men med en eksploderende båd i midten af skærmen. Der var det tydeligt at se hvilke zoner der var lyst op og hvilke der ikke var.

Kan ikke finde ud af om det er en bagatel som jeg vil vænne mig til eller om jeg skal bytte den til et der er bagbelyst (er det løsningen?).

Bruges i stuen til streaming på Netflix, Viaplay, DR etc. Har ikke tv-kanaler så brugea udelukkende til streaming og også bluray film igennem Plex.

Hvad kan anbefales som alternativ til 9.000 kr.?
#243390
pkmadsen skrev:Ja du er blevet fanget i Power/Elgigant fælden, som så mange andre hr og fru Danmark bliver. Når nu KS8005 får en topanbefaling her på siden, er der jo en grund til det.
Dog check lige bagpanelet.. :)

Fra et indlæg herinde d. 17/9-16.

"Hej alle Samsung ks8005 ejere

Jeg har langt om længe erhvervet mig et 65" Samsung ks8005 tv. Billedkvaliten er særdeles rigtig god især efter kalibreringen, så dette vil jeg slet ikke kommentere på det her indlæg.

Det her indlæg retter sig dog mere mod byggekvaliteten og materialerne som fjernsynet er lavet ud. Mit første indtryk af fjernsynet var rimelig godt, men først efter, at jeg har hængt det op på væggen, lagde jeg mærke til nogle ufærdige og dårlige detaljer, som slet ikke burde være synlige på et premium produkt der skal forestille at være i top serien.

Bagpanelet er lavet af tyndt plastik som slet ikke er limet/hæftet ordenligt fast i hjørnerne. Når jeg står på siden af fjernsynet, kan jeg trykke ind på de steder, som buler. Dette får plastikken til at bevæge sig rigtig meget.

Det nederste sorte liste i venstre hjørne kan trykkes ind, fordi den ikke er hæftet ordenlig fast til bagpanelet."

Du kunne også overveje 55" X9005.

Det koster 10K og men lagerføres kun i Elgiganen Midtjylland..Horsens,Vejle, Aarhus og så Odense

Highly Recommended."55X9005B being one of the best 4K TV we’ve tested thus far" skriver Hdtvtest.co.uk
#243392
Det kunne også tænkes, at du kunne opnå et betydeligt bedre resultat, hvis du brugte lidt tid på, at kalibrere dit tv...
Det er de færreste tv, hvor billedet ser godt ud, lige ud af boksen.
Jeg kan ikke helt forstå, hvorfor du efterspørger et alternativ, når du jo oprindeligt, havde en anden skærm i tankerne, siger det vel sig selv?
#243412
Supergris skrev:Det kunne også tænkes, at du kunne opnå et betydeligt bedre resultat, hvis du brugte lidt tid på, at kalibrere dit tv...
Det er de færreste tv, hvor billedet ser godt ud, lige ud af boksen.
Jeg kan ikke helt forstå, hvorfor du efterspørger et alternativ, når du jo oprindeligt, havde en anden skærm i tankerne, siger det vel sig selv?
Jeg har forsøgt at kalibrere det og resultatet er også blevet lidt bedre, men har aldrig før kalibreret et tv, så er ikke sikker på at det er gjort helt optimalt.

Jeg efterspørger et alternativ hvis nu Samsung, heller ikke var at anbefale. Jeg havde det i tankerne, men så de videoer fra Youtube på begge skærme og kunne bedst lide LG, men der var selvfølgelig ikke disse scener hvor man lægger mærke til det.
#243428
Et godt alternativ kunne være SONY KD55XD9305BAEP Pris 11990 kr.
Med 20 % Rabat Er 9600 KR . Den pris skulle gælde dagen ud .


https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-387317/
Test her fra site
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1461821211
#243430
PeterD skrev:Du kunne også overveje 55" X9005.

Det koster 10K og men lagerføres kun i Elgiganen Midtjylland..Horsens,Vejle, Aarhus og så Odense

Highly Recommended."55X9005B being one of the best 4K TV we’ve tested thus far" skriver Hdtvtest.co.uk
Stop nu. X9005B er en 2014-model og har ingen relevans for tråden overhovedet. Jeg troede vi havde vendt det her med, at du konstant linker til ældgamle anmeldelser af TV som er udgået.
#243432
Torben Rasmussen skrev:
PeterD skrev:Du kunne også overveje 55" X9005.

Det koster 10K og men lagerføres kun i Elgiganen Midtjylland..Horsens,Vejle, Aarhus og så Odense

Highly Recommended."55X9005B being one of the best 4K TV we’ve tested thus far" skriver Hdtvtest.co.uk
Stop nu. X9005B er en 2014-model og har ingen relevans for tråden overhovedet. Jeg troede vi havde vendt det her med, at du konstant linker til ældgamle anmeldelser af TV som er udgået.

Dejligt at man bliver checket :)

Hvis jeg så har skrevet 0 i stedet for 3.. 8-)

Der er også en model X9305B og det ER en 2016 model (Hurra, så er alle glade)

"Sony 55'' 4K UHD Smart TV KD-55XD9305BAE" netop den som Janbau linker til..

https://www.avforums.com/review/sony-kd ... view.12267.

Godt nytår og husk lige at checke Pricerunner inden der slæbes et tv hjem fra Power og Elgiganten.


Skal prøve at forbedre mig , men altså ordet "konstant" er et lige lovligt hårdt ord, syntes jeg.

Håber sørme at TV skærmene snart får nyt navn istedet for numre hvert år. Det vil gøre det lidt nemmere at vejlede folk i hvor de får den bedste skærm til den billigste pris, så jeg ikke tager fejl.

Det går jeg ud fra at de fleste er interesseret i 8-)

Jeg lukker den her fra min side.

Håber I alle må komme godt ind i 2017.
#243444
Jeg har selv være i Elgiganten i dag for at returnere en 65" B6 oled. Og jeg mødte den samme smøre. Da jeg fortalte at jeg havde kig på samsungs KS serie, sagde han ordret: (Dem skal du glemme, LG's lcd tv er langt bedre i år) Jeg gik dog med et 65" KS8005 til 13.333kr.