Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#243361
Hej.

Jeg har erhvervet mig et dejligt samsung 49ks7005, men der er et par ting der irriterer mig.

1:
Da jeg var nede i hifi-klubben (på østerbro) spurgte jeg sælgeren, om one connect boksen kunne monteres bag på fjernsynet, da jeg skal have det op og hænge i et Vogels 245 beslag som kan trækkes ud fra væggen og drejes. Det understregede sælgeren, at det kunne man sagtens . Jeg stolede på ham, men nu lader det til, at det kun kan lade sig gøre med hjemmelavede løsninger med velcro - selvklæbende tape o.lign. Altså ikke lige den elegante løsning jeg havde håbet på - og troet på jf sælgerens løfte.
Har i erfaringer med, hvor man kan placere one connect boksen når nu fjernsynet skal op og hænge og trækkes ud. Samsung har jo lavet kablet aaaaaaalt for kort til at man kan trække det ned i et eventuelt skab. Jf samsung support sælger de hellere ikke kabler som er længere end det medfølgende.

2: ang. one connect kablet: Nede i butikken var der er fint sort kabel mellem fjernsyn og one connect. Det kabel jeg har fået i min kasse, er et grimt lysegråt et ( a la 90'er strømkabler til pc'er), som jeg ikke rigtigt synes harmonere med at man kommer til at kunne se det meget tydeligt bag på fjersynets sorte bagbeklædning når jeg har trukket det ud fra væggen.
Jeg spurgte samsung support om ikke jeg kunne ombytte til et sort kabel, som nemmere kan skjules på fjernsynets bagside, men de henviste bare til butikken hvori jeg købte fjernsynet.
Hvad vurdere i? Burde jeg kunne kræve et sort kabel når nu det jeg så i butikken havde et sort kabel? Og til jer der synes at det er ret lige meget med hvilken farve kablet har, så husk på, at fjernsynet jo skal trækkes ud fra væggen, og når fjernsynet er helt sort bagpå, så vil det falde meget i øjnene.

3. Skruer til væg-ophænget: Hvor finder i dem? Der fulgte kun 4 sorte plastikbeslag med i kassen, men ingen skruer. Hvordan finder jeg ud af hvilken type skrue der passer i vesa-hullerne, uden at købe 100 forskellige med hjem og prøve? (samsung har ikke skrevet nogen steder, hvilken type man skal købe.
#243371
Ad 1:
Der har tidligere været en tråd om netop længden. Samsung har fortalt at det ikke er muligt at lave et længere kabel uden at gå på kompromis med signalkvalitete.

Ad 2:
Har et 65KS7005. Her er kablet sort. Prøv at henvend dig til salgsstedet. Lyder mærkeligt at kablet skulle være gråt. Bryder jo med det minimalistiske udtryk som man netop kan få med sort bagside og et sort kabel.

Ad 3:
Jeg har købt boltene i Stark i forskellige længder. Da adapterne er alt for lange, efter min mening, har jeg valgt at afkorte dem mest muligt og bruge 30 mm bolte i stedet for 43 mm som Samsung anbefaler. Det er fandme også en mærkelig længde som jo ikke er standard. Ved ikke om der er forskel mellem 65" og 49" ift dette.
Jeg vil anbefale at du køber lidt forskellige længde så du finder det mest optimale for diy behov ved at prøve dig frem.