Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mibe
#243268
Hej

Jeg håber på at kunne få lidt hjælp her. Sagen er den, at jeg har et 49" tv nu, som passede perfekt til min gamle stue. Nu flyttede jeg sidste sommer og har fået en væsentligt større stue, og dermed også større afstand fra sofa til tv, i omegnen af 5-6 meter.

Jeg har langt om længe fået blødgjort fruen i huset nok til, at et nyt, større tv, er kommet på tale. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt det skal være 55" eller 65". Nettet er trawlet igennem for at finde folk der skriver om det, men alligevel er jeg i tvivl.

Er der nogle herinde som har erfaring med ovenstående, så byd gerne ind da jeg selv er meget i tvivl om det vil være dumt "kun" at opgradere til 55".

På forhånd tak for hjælpen.
Af Henrik B.
#243271
Hvis du er i tvivl, om det skal være 55" eller 65", så skal du absolut gå efter et 65"! Tro mig, vælger du et 55", vil du efter få måneder have vænnet dig til størrelsen, og du vil fortryde, at du ikke valgte 65".

Vi sidder ca. 3 meter fra et 55", og skal helt sikkert have et 60-65" næste gang.

M.v.h.
Af Beckham
#243274
Jeg sidder cirka 3 meter fra mit 60". Næste gang går jeg nok op i 65". Med en afstand på 5-6 meter ville jeg uden tvivl gå op i en 65". Det vil selvfølgelig altid virke stort lige når man får det inden for døren, men det går over i løbet af en uge eller to.
Af tolle
#276375
Jeg sidder også på en afstand af ca. 5 meter. og vil gerne høre dine erfaringer. Er de 65 tommer ok? eller ville du gå op i en 75 tommer. Økonomien spiller naturligvis også ind, idet jeg kan købe et bedre tv i størrelsen 65 end hvis jeg går op i et 75 tommer tv.
Brugeravatar
Af Naiera
#276390
Jeg sidder fire meter fra 108". Mindre kan ikke gøre det.