Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Irma_N1
#243197
Hej alle

Nu hvor januarudsalget er kørende så har jeg læst en masse indlæg her for flatpanels and andre steder på nettet. Jeg ska have et nyt 4K fjernsyn der er rimeligt fremtidssikret. Budgettet er 20K. Lige nu har jeg en Samsung 63 LCD som jeg har været meget glad for. Men som er forældet og desuden har et lille fejl med visning af hvid farve. Så tiden er - efter min mening kommet til et nyt fjernsyn.

Oprindeligt var planen at jeg skulle købe LG B6V 65" når den falt i pris, og jeg kan se at den ligger på 19.999kr i el giganten i morgen. Så indenfor budgettet. Men jeg har også læst en del om Samsung KS 7005 som i morgen ligger på 11.999. Anmeldelserne på denne Samsung er også god og mange siger at det er en god skærm med god billede.

Jeg har ikke nogle tv kanaler og ser primær blu rays (har også købt samsung uhd afspiller mens black friday var i gang), netflix og så har jeg tv2 play, viaplay og selvfølgelig DR App.

Der er ingen tvivl om at LG skærmen er den bedste ift. disse to - men er den ekstra 8000kr værd? Jeg ønsker helt klar at ende med et OLED skærm da billedet på dem er jo det bedste der findes derude.

Som jeg ser det så har jeg følgende muligheder:
1. købe LG nu og dermed investere i OLED og beholde den de næste 7-10 år
2. købe LG om et par måneder hvor den måske falder endnu mere i pris når nye modeller kommer frem - er det realistisk at den bliver billigere der?
3. købe Samsung nu og have den i 2-3 år og så investere i et OLED på det tidspunkt hvor prisen nok er faldet mere

Pengene er ikke noget problem som I kan se - det er bare mere hvad er det mest fornuftige at gøre lige nu?? :-) Jeg ved hvad hjertet gerne vil med hjernen er ikke helt sikker :-)

Og så en ting mere. Den Samsung jeg har lige nu er PS63C7705 - fungerer som den skal og er god til at se alt på - men som sagt er der en lille fejl med at den hvide farve ikke er helt hvid - er lidt rødligt :-) Den skal jeg af med så hvad er en rimelig pris at sætte på den?

På forhånd tak
Af Mfede
#243199
Du skriver at pengene ikke er et problem. Hvis det er tilfældet så ville jeg gå efter B6V. Hvad der er fornuftigt for lige præcis dig, har vi ingen reel chance for at vurdere, da vi slet ikke ved hvor kritisk du er ift. billedkvalitet.

Det er ikke så nemt at sige noget om fremtidige prisfald. Vi kender endnu ikke LG's planer for, hvornår de nye modeller skal ramme markedet. B6V ramte eksempelvis først DK i juni, som jeg husker det.

Man kan altid vente med at købe TV til der er noget bedre på markedet. Spørgsmålet er dog om du så ikke vil have noget endnu bedre til den tid. Ens krav har det med at stige med teknologiudviklingen.
Af lennon
#243219
I forhold til dit Samsung plasma, så vil nævnte LCD i bedste fald være et skridt til siden, hvorimod OLED'en vil være en synlig opgradering . Og 20k er vel også ca det du i sin tid betalte for dit nuværende ?
Af Irma_N1
#243226
Jo det gjorde jeg faktisk - var samme pris. Kører en tur til Elgiganten i Vejle i morgen kl.07 og kigger på LG :-)
Mon ikke den bliver købt....og så må jeg holde mig væk fra fjernsynsmarkedet i et par år ! :-)
Af eliassorensen
#243233
Ja, det kan slet ikke sammenlignes. Vælg LG'et hvis du vil føle at du får en opgradering. Som sagt er det Samsung blot et skridt til siden.