Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hansi123
#243175
Har kig på 3 TV. 55" ks7005 7444 kr. Den pga pris. 65" ks7005 10.700 kr. Hvis der er 20% eller LG 55" C curved oled med 3d til 11.111 kr. Hvad ville i vælge og hvorfor? Jeg kan se der er fordele og ulemper på alle. Nr 1 pga pris. Nr 2 pga størrelse. Nr 3 pga 3d og oled men er ikke så meget til curve. Men ellers supertilbud.
Af janbau
#243183
Hvilken overskrift ! Hvilket TV value for money. Et svært spørgsmål ? for hvad spørger du egentlig om ?.

Tv 1 + 2 er begge Led tv og best sælgere i år. Forskellen er størrelsen på dem hvor 65 Tommer jo er et must.

Jeg ville gå efter billedkvalitet så det må blive dit forslag 3 som er 3d og Oled ser du det er value for money . Den er faktisk lidt bedre en B6 modelen og så har den 3 D men den er curved.
Er det et problem for dig ? derfor jeg synes det er svært for andre end dig selv og tage stilling til om det er et problem.

Jeg synes personligt det er en super pris som jeg tror bliver endnu lavere men er det nu du skal have ny fladskærm ville jeg slå til.

Ps husk at de har 20 % i næste uge i butik på f.eks. Sony XD93 den komme så under 10000 kr. den er efter min menig bedre end Samsung da den er bedre til HDR .
Men som sagt er Oled det eneste rigtige til HDR lige nu hvis man ser det ud fra value for money.
Sonys nye topmodeller som Sony ZD9 nærmer sig men prisen taler imod.
Senest rettet af janbau 25. dec 2016, 22:12, rettet i alt 1 gang.
Af Hansi123
#243187
Jeg tror det jeg faktisk spørger om er om det er værd at ofre ca. 3500 kr ekstra for en 65" skærm og hvis ja om det er værd at ofre ca samme beløb for samme 55" skærm men med oled og 3d i stedet. Det er trods alt mange penge hvis der ikke er den store forskel.

Sony er sikkert fin men den mangler apps.
Af janbau
#243190
Stadig det er da værd at ofre 3500 kr. for en større skærm da oplevelsen ved især film er bedre.
Men på ren billedkvalitet vinder Oled stort så her er prisforskellen jo større end de 3500 kr. hvis det er 55 tommer.
Så jeg synes ikke man kan sætte det sådan op det med prisen det er en beslutning man må tage.
Jeg kan godt se det fra din side af jeg har selv 55 Tommer gik fra 47 Tommer og 65 tommer er et must men prisen afgjorde det for mig og det var mere end 3500 kr. En Sony X 8509 C i 65 tommer kostede ca 12000 kr. jeg gav 7000 kr for min Sony X 8509

Havde jeg 11000 12000 kr. at gøre godt med ville jeg vælge 55 tommer og Oled p.g.a. billedkvaliteten som er så meget bedre.
Men forstår ikke denne bemærkning Sony er sikkert fin men den mangler apps. Hvilke apps har du brug for ? den har Netflix Amazon som kører HDR har lige prøvet 'The Grand Tour' i HDR i dag. Den har TV-2 Play Blockboster med flere samt Google Play Film Spotifi og mange flere .
Samsung har ikke HBO mere af en eller anden grund. Den savner jeg men Sony har jo indbygget Google Cast og det fungerer godt.
Sony XD93 har bedre billedkvalitet end Samsung men du skal jo give ca 1700 kr. mere som jeg ville gøre.
Men stadig vil jeg mene at de 3500 kr. er bedst givet ud for OLED skærmen da den virkelig er value for money.
Af Hansi123
#243194
Mange tak for det meget fine input. Tror jeg hælder mest til oled nu :-). Ang. det med app er at Sony mangler lidt i forhold til LG og Samsung. Ved også LG har lidt mangler i forhold til Samsung men har lidt flere end Sony. Kan ikke lide chromecast. Man er afhængig af andet device. Troede man stadig kunne se HBO på Samsung. Det står på deres hjemmeside.
Af janbau
#243214
Kan godt forstå dit valg af Oled og tager man den curved model så får man noget for sine penge.
Jeg er da heller ikke helt sikker ang. Hbo på de nye modeller der kan hurtig ske nogle opdateringer ang. apps.

Du ved det sikkert selv glemte egentlig Samsung UE60KS7005 60 Tommer kan fås til 9490 kr.
http://www.pricerunner.dk/pl/2-3143309/ ... ign-Priser

Og en lille opfølgning ang. skærmstørrelse så se dette tilbud !!!

UE75KS8005 til kun 23000 kr.
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... 5-suhd-tv/