Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kefiren
#243172
Jeg har problemer med min chromecast på mit OLED E6 tv, når jeg prøver at caste noget så starter den ikke op automatisk, jeg er nød til at gå over på hdmi porten før der sker noget, hvilket er ret irriterende. Jeg har også lige testet med mit julegave som er en chromecast ultra, og det er samme problem. Tænker I at det er nødvendigt med en chromecast på et OLED tv, når man kan caste til den via fx youtube direkte? Er der evt nogle ting som chromecasten kan som tv'et ikke kan caste direkte? Jeg overvejer nemlig om jeg skal bytte min chromecast ultra, når det ikke virker alligevel.
Af HrJensen1
#243185
Det er ikke nogen fejl - det er normalt at du skal skifte til HDMI input for at enheden begynder at afspille.

Det er ikke ligesom med en gammel VHS maskine som selv hoppede over på AV1, når man satte et bånd i.
Af janbau
#243191
pmalm2 skrev:På mit LG 55EC930. Der skifter den automatisk til den port chromecasten sidder på. Jeg skal dog caste en ekstra gang før afspilning starter.
Ja sådan virker det også på min Sony
Af Kefiren
#243196
Ø
janbau skrev:
pmalm2 skrev:På mit LG 55EC930. Der skifter den automatisk til den port chromecasten sidder på. Jeg skal dog caste en ekstra gang før afspilning starter.
Ja sådan virker det også på min Sony
Sådan er det også på alle de tv jeg har set det på før, at den bare starter automatisk op når man fx vælger noget fra youtube. Det er bare mærkeligt, at det ikke fungere på et OLED tv.
Af Kefiren
#243210
humber skrev:På vores gamle Samsung startet den også automatisk op. Men det gør den ikke på vores E6. Så måske det er standart på E6
Det kunne det godt tyde på, men det virker bare mærkeligt at det ikke er muligt at få det til at virke efter hensigten. Jeg tænker der må være en løsning til det, men hvad løsningen er ved jeg ikke.
#243366
Har selv lige købt et LG 55E6V og havde det samme problem med chromecast men havde ikke problemet på mit ju7005 samsung..

Det du skal gøre for løse det, er at gå ind i indstillinger - generelt, og så aktiver "simplink (HDMI-CEC) :)