Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rasmusvn
#243144
Nu sidder jeg meget nøje og besigtiger det nyindkøbte LG E6. Jeg får så set lidt Netflix titler i Dolby Vision, og på et tidspunkt ænser jeg så 2-4 pink pixels i nederste højre hjørne. Det er ikke lige det mest spændende at opdage på et nyt tv, men så begynder det ellers at blive en kende mærkeligt.

- Ved Dolby Vision materiale er de omtalte pink pixels der ikke i starten, de kommer frem efter ca. 20-30 sekunder, og så bliver de der ellers.
- De omtalte pixels forsvinder i Netflix's oversigtmenu
- De forekommer ikke ved titler, som ikke er i Dolby Vision
- De forekommer ikke under "Normal HDR" - testet på en PS4 i menuen for Last of Us.
- De forekommer i dette testmateriale kun på Dolby Vision materialet og ikke det "Normale HDR" (https://mega.nz/#F!aBAGBJBb!vGOiLiLo9HT7fBA1qww3-Q)

Billede

Så er spørgsmålet ellers, om LG behandler Dolby Vision forkert, eller om Dolby Vision på en eller anden måde gør noget helt specielt? Eller noget helt tredje?
Af rasmusvn
#244689
Da LG's support arbejder ganske langsomt, skulle jeg høre, om andre her har oplevet lignende.

Vi er nu nået til det punkt, hvor de gerne vil se en video af problemet, så jeg tænkte, at jeg ville dele denne.

Skulle man have lyst til at efterprøve dette, skal man være opmærksom på, at det naturligvis skal være i Dolby Vision samt med "Just Scan" slået til. Dette er fra The OA (S01E01) omkring 13:50-14:40 (se 0:38), men det kan altså fremprovokeres med alt Dolby Vision indhold, som jeg har testet indtil videre.

Pletterne forekommer hvide, men reelt set er de pink.

https://www.youtube.com/watch?v=Mmpmc4j4X2k
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#244691
Og der går samme tidsrum før de kommer igen, hvis du hopper ud og ind i DV filmen i eks. Netflix? Altså for at afklare om det relaterer sig til varme/lignende.
Af rasmusvn
#244692
Torben Rasmussen skrev:Og der går samme tidsrum før de kommer igen, hvis du hopper ud og ind i DV filmen i eks. Netflix? Altså for at afklare om det relaterer sig til varme/lignende.
Jeg vil sige, at det er meget konsistent, og da fejlen kan "fjernes" ved at slå "Just Scan" fra, så er det vel næppe relateret til eksempelvis varme?
Brugeravatar
Af KristofferA
#245240
KristofferA skrev:Jeg modtager min skærm i morgen og jeg regner med at dette ikke er blevet rettet endnu?
Har LG anerkendt problemet? :o
Men det er måske ikke et problem på B6?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#245252
Jeg har lige tjekket på LG E6 og jeg ser det samme. Det var godt nok ikke fra Netflix, men med nogle Dolby Vision testklip, som jeg har liggende.

2-4 pixels, der lyser pink. Kun ved Dolby Vision. Intensiteten ser ud til at variere i takt med hvor meget lys der generelt er i billedet. Må dog sige, at jeg kun ser dem, når jeg rykker meget tæt på. Ser dem ikke fra normal afstand. For mig ligner det en dekodningsfejl, hvilket må kunne rettes med en opdatering.
Af rasmusvn
#245272
Det er endnu ikke officielt anerkendt. LG flytter sig med cirka samme hastighed som kontinentalpladerne.

"Vi afventer stadig forskellige test og svar, og vil vende tilbage til dig når vi modtager noget nyt i din sag."
Af bromberg
#246965
KristofferA skrev:
KristofferA skrev:Jeg modtager min skærm i morgen og jeg regner med at dette ikke er blevet rettet endnu?
Har LG anerkendt problemet? :o
Men det er måske ikke et problem på B6?
Det er der ikke på mit b6 ved dolby vision på netflix