Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af eliassorensen
#243116
Mit LG OLED55B6 er under en uge gammelt, og i dag er der kommet en stor lodret lys stribe på skærmen, som er permanent uanset om det bliver slukket og tændt igen. Er der nogen der har oplevet det før?

Nu var jeg lige på vej ud af døren, så nåede ikke at teste det i dybden, så da jeg slukkede har det muligvis bare været standby, og ikke fuld slukning.

Men det virker da ret underligt? Er det et kendt problem?

God jul til alle :-)

Billede
Af eliassorensen
#243171
Skræmmende.. Her i dag var striben der stadig, men forsvandt efter ca. 20 minutter :(( Så det er måske et sporadisk problem (hvilket i min optik er endnu værre end hvis det var permanent..).

Tager forbi Power på tirsdag og hører hvad de siger til det.. For er i hvert fald ikke tryg ved at den har gjort det.
Af HrJensen1
#243184
Skynd dig ud og bytte den. Det er en defekt inde i panelet - og hvis du klager over det indenfor de første 7 dage, kan du få et ny en af butikken med det samme. Ellers skal den repareres
Af eliassorensen
#243188
Ja. Skal have den ind.

I forhold til de 7 dage, er det så en del af reklamationsretten? Synes ikke at kunne finde den detalje nogen steder.

Fejlen opstod præcis 7 dage efter (købte sidste lørdag), men kan jo af gode grunde ikke melde noget ind til dem før de åbner efter helligdagene. Så går ud fra at de 7 dage i så fald er hverdage :-)
Af HrJensen1
#243193
eliassorensen skrev:Ja. Skal have den ind.

I forhold til de 7 dage, er det så en del af reklamationsretten? Synes ikke at kunne finde den detalje nogen steder.
Det er der nogle mærker som selv har valgt at give som ekstra service for kunderne - bl.a. LG
Af Jmog
#243215
eliassorensen skrev:Ja. Skal have den ind.

I forhold til de 7 dage, er det så en del af reklamationsretten? Synes ikke at kunne finde den detalje nogen steder.

Fejlen opstod præcis 7 dage efter (købte sidste lørdag), men kan jo af gode grunde ikke melde noget ind til dem før de åbner efter helligdagene. Så går ud fra at de 7 dage i så fald er hverdage :-)
Du ville i hvert fald være dækket ind, hvis du sender mail til dem indenfor syv dage.
Af eliassorensen
#243220
Jmog skrev:
eliassorensen skrev:Ja. Skal have den ind.

I forhold til de 7 dage, er det så en del af reklamationsretten? Synes ikke at kunne finde den detalje nogen steder.

Fejlen opstod præcis 7 dage efter (købte sidste lørdag), men kan jo af gode grunde ikke melde noget ind til dem før de åbner efter helligdagene. Så går ud fra at de 7 dage i så fald er hverdage :-)
Du ville i hvert fald være dækket ind, hvis du sender mail til dem indenfor syv dage.
Mjah, det ville jeg jo egentligt også have kunnet hvis det ikke var for julen.

Håber godt nok de vil gøre noget ved det. Fejlen er jo ikke synlig nu, da det er gået i sig selv. Men har billeder fra to dage hvor problemet var på skærmen... Så må se i morgen.