Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#243101
Hej.

Har et Samsung UE55F8005S fra 2013 som jeg er glad for, men overvejer at opgradere til et UE55KS7005 eller UE65KS7005 ?

Jeg har opsagt mit kabel tv og ser tv via streaming som Netflix, HBO, DR, Tv2 Play via Apple Tv.

Vil jeg med de kilder som jeg anvender kunne opnå et bedre billede ved skift fra mit tv fra 2013 som er baggrundsbelyst til den nye model KS7005 som skulle være kantbelyst og have sine svagheder eller vil forskellene være så små at det ikke er pengene værd at skifte nu ?

Eller vil et skift kun give mening hvis jeg går op i størrelse til 65 " som godt kunne være brugbart med den afstand som jeg har til mit tv.

Hilsen Tim
Senest rettet af dktipe 24. dec 2016, 13:30, rettet i alt 1 gang.
#243112
Christianhave skrev:Hvorfor vil du skifte et 55" tv som du er glad for ud med et nyt 55"?

Hvis ikke du går op i størrelse har jeg svært ved at se begrundelsen.
Hej. Skiftet skulle være for at få bedre billedkvalitet end den jeg har nu. Der har jo trods alt været 2-3 generationer af nye modeller siden min udkom, men ved ikke hvor meget der er sket på den billedmæssige front.

Og så skulle det være for muligheden for UHD og HDR streaming via Netflix, Amazon osv. Det har min nuværende model ikke.

Hilsen Tim