Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MortenJensen1981
#243099
Nogle som har sat en reciever op med deres LG OLED tv med WebOS 3.0 og har sat forskellige bokse/spilkonsoler til recieveren og kun bruger et HDMI kabel fra reciveren til TVet igennem ARC HDMI indgangen??

Så har jeg nemlig nogle spørgsmål, da jeg vil have tingene simpel og enkelt
Kommer alle maskinerne frem på tvet og kan man lave ikonerne om med billede af evt en Playstation/Xbox osv og redigere hvad det skal hedder istedet for HDMI 1,2,3,4 og 5

Der må være nogle der ved det og har det på samme måde som mig at det skal se pænt ud og være simpel og enkelt at bruge.

Har ikke lyst til at spørge nede i butikkerne om de vil sætte tvet op med reciver og forskellige maskiner for at redigere ikoner :D

Et andet spørgsmål er om WebOS 3.0 kan erstatte det nye Apple TV så jeg slipper for denne boks. Bruger Apple TV pga Plex, Netflix, HBO, Viaplay og andre apps og når jeg høre musik fra min computer igennem airplay (iTunes) så album coveret kommer op på tv skærmen?
Vedhæftede filer
tvos10-itunes12-5-itunes-airplay-apple-tv-hero.jpg
tvos10-itunes12-5-itunes-airplay-apple-tv-hero.jpg (147.57 KiB) Vist 770 gange
samsung-tv-suhd-smart-autodetection.jpg
samsung-tv-suhd-smart-autodetection.jpg (220.94 KiB) Vist 770 gange
Af iLoveTCL
#243107
Hvis du trykker på home knappen og gå ud til enhedsforbindelser, der kan du opsætte alle dine inputs.
Jeg ved ikke om du det kan erstatte dit Apple tv. Men du kan opsætte den så du kan bruge magic Remote til at styre Apple tv'et.
Af MortenJensen1981
#243114
Har ikke købt tvet, ville tjekke op om de ting fungere som de skal efter min smag før jeg springer ud i at købe det.

Har du sat dit op med en reciver (Hvad mærke?) og hvad for nogle maskiner (Konsoler mm) har du sluttet til reciveren?
Kan du evt tage et billede af det på skærmen så jeg kan se om det ser ud som jeg vil have det :)
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2016-12-24 kl. 04.04.00.png
Skærmbillede 2016-12-24 kl. 04.04.00.png (888.35 KiB) Vist 765 gange
Af iLoveTCL
#243115
Jeg har ikke koblet receiver til. Men har haft mange kunder som har gjort det uden problemer. Onkyo og Yamaha har jeg gode erfaringer med. (Gode billige alternativer)
Bruger selv soundbar.
Jeg oplever bedre panorering med brug af chromecast istedet for webos. Primært fodbold og film.
Af MortenJensen1981
#243129
Går ud fra du er sælger. Så er det måske dig jeg skal købe tvet af hvis man kan få en demostration hvor det er hooked op med en reciever med forskellige maskiner sat i reciveren.
Havde overvejet HI-FI klubben da de har sådan nogle prøve rum til at gøre disse ting før man bestemmer sig.

Går ud fra at man ikke behøver at bruge sin reciever remote men bare kan nøjes med LG remoten til at styre det hele også selvom recieveren ikker er LG