Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#243044
Jeg kigger i øjeblikket efter en ny fladskærm men er nærmest skræmt fra at investere da de anbefalinger man får fra forskellige forretninger tydeligvis er farvet af nogle ikke helt gennemskuelige årsager,
En af disse kunne være at forretningen tjener mere på det en mærke end det andet og derfor vil det, efter min opfattelse være en dårlig ide at købe fladskærm ud fra sådan en anbefaling.
Jeg har en præference for Samsung idet jeg på nuværende har et 40" smart tv, en Samsung monitor samt et mindre 32" tv i mit soveværelse, derudover har jeg så også en Samsung telefon, som det måske fremgår så er jeg godt tilfreds med Samsung.
Som indledningsvis nævnt så har jeg været i 2 af de store kædeforretninger og begge steder fik jeg at vide at Samsung fladskærme havde "stutter" og de derfor ikke var velegnet til f.eks. film og sport med hurtige bevægelser?
Denne oplysning har fået mig til, foreløbig at droppe Samsung, men kan det virkelig passe og i givet fald, hvad eller hvor meget betyder denne "stutter"?
For mig lyder det helt utroligt at et velrenommeret selskab som Samsung skulle have det nævnte problem uden at gøre noget ved det.
Findes der nogle forretninger hvor man kan regne med at få en uvildig betjening uden skelen til hvad de tjener?
PS. Jeg har naturligvis læst/kigget på de mange indlæg her i Flatpanel men må tilstå at jeg ikke er blevet meget klogere da der er mange kritiske men også mange positive indlæg om Samsung.
Håber nogen kan bringe klarhed over mit problem.
Med venlig hilsen,
icepirat
#243051
Har du prøvet Hifiklubben?

Det er den eneste butik hvor jeg vil mene at man kan få reel og brugbar rådgivning. Det er dog længe siden jeg sidst har haft behov for rådgivning.

Oplevede det samme ift vejledning i Elgiganten og særligt Power. Valgte dog en Samsung KS7005. Primært pga de mange gode anmeldelser den skærm får på nettet. Jeg har været godt tilfreds med kvaliteten ift prisen. De problemer som skærmen så ud til at have i butikkerne har jeg ikke oplevet hjemme hvor TV'et var indstillet korrekt.
#243057
Christianhave skrev:Har du prøvet Hifiklubben?

Det er den eneste butik hvor jeg vil mene at man kan få reel og brugbar rådgivning. Det er dog længe siden jeg sidst har haft behov for rådgivning.

Oplevede det samme ift vejledning i Elgiganten og særligt Power. Valgte dog en Samsung KS7005. Primært pga de mange gode anmeldelser den skærm får på nettet. Jeg har været godt tilfreds med kvaliteten ift prisen. De problemer som skærmen så ud til at have i butikkerne har jeg ikke oplevet hjemme hvor TV'et var indstillet korrekt.
Det er bare lidt ærgerligt at pr 2016/2017 tror folk at Samsung er det eneste mærke der duer.

Der er masser af gode mærker derude, (Philips,LG, Sony,Samsung,Panasonic) bare husk at vælge det rigtige modelnummer.

Og brug Pricerunner.dk
#243058
PeterD: Det er jo ikke meget anderledes end dengang du kun anbefalede Panasonic plasma til alle. Det husker jeg ikke, at du beskrev som et problem?
Ingen har nævnt i den her tråd, at alt andet er noget lort. I år har Samsung bare nogle skærme som giver virkelig meget value for money og i mange tilfælde er bedre bud end de andre mærker.
Så fald lidt ned. Næste år eller i 2018 er der nok nogle andre mærker, der kan konkurrere med Samsungs 7 serie.
#243063
Mfede skrev:PeterD: Det er jo ikke meget anderledes end dengang du kun anbefalede Panasonic plasma til alle. Det husker jeg ikke, at du beskrev som et problem?
Ingen har nævnt i den her tråd, at alt andet er noget lort. I år har Samsung bare nogle skærme som giver virkelig meget value for money og i mange tilfælde er bedre bud end de andre mærker.
Så fald lidt ned. Næste år eller i 2018 er der nok nogle andre mærker, der kan konkurrere med Samsungs 7 serie.
Nå'e du er stadig pissed over de plasmaskærme.. :D
Tja..Hvornår var det nu det var..I 2012? Plasma til 3500-4000 kr. Der sagde selv Rasmus og Torben at det var HER man fik mest kvalitet/sortniveau pr. krone hvis man så sport og film.

Dengang skrev jeg også KLART at hvis man havde meget sol i stuen/ på skærmen eller hvis man sad meget skråt for skærnen, skulle man IKKE vælge plasma.

Det eneste jeg er så PISSED over er at folk tilbeder Samsungs produkter, som om at det er det ENESTE rigtige. Og det gør det naturligvis ikke bedre at sælgere også anbefaler det og at de Samsung køber reklameplads her på siden.

Og det gør det ikke bedre at Samsung brander en LCDskærm som SUHD og så tror folk det er en ny teknologi, hvilket ikke er tilfældet.

Samsung laver glimrende skærme (Det er kun deres Note-telefoner der går i brand :D) og så længe at skærmene ikke gør det, er alt jo positivt, men mærket er godt hjulpet på vej af glimrende priser hos forhandlerne så ja, det bliver sjovt i 2017 eller 2018 om nogle af de andre kan komme mere til faldet.

Det tror jeg ikke..

Samsung har opbygget en så stærk værdi hos forhandlerne at Sony, Panasonic,LG og Philips kun kan sælges hvis de dumper deres priser så det ikke er rentabelt for virksomhederne..

Syntes bare det kunne være sjovere, hvis Elgiganten og andre havde så mange Sony,LG, Panasonic og Philips som Samsungskærme i deres butikker og på tilbud, så var der mere for os forbrugere at vælge imellem.. :)

Men spørgsmålet er hvordan Samsung kan sælge relativt billige skærme og samtidig bruge så mange milliarder dollars på at reklamere for deres produkter??
#243066
Pissed over plasmaskærme? Jeg har selv en..
Der er jo fanboys af alle mærker - hvilket også selv gav dig øgenavnet Pana-Peter herinde.
Man kan ikke komme uden om at Samsungs 7- og 8-serier klarer sig rigtig godt i tests, og har nogle fine priser. Det er jo ikke Samsungs skyld, at de andre mærker ikke er i stand til at sætte priserne så lavt?

Hvis du bevægede dig lidt ud, ville du vide at Elgiganten og Power først og fremmest vil sælge LG-skærme som de i den grad laver "gode" tilbud på. Det har du fået at vide mange gange.

Det er som om du slet ikke forstår, hvordan priserne bliver fastsat og hvordan markedet fungerer.
#243067
Jeg har selv et par Samsung´s som jeg er godt tilfreds med og tøver ikke at anbefale dem.

Fra den 27/12 har Bilka et par rigtig gode tilbud

49KS7005 til 5.999,-

55KS8005 til 8.888,-

Det er vist nok de laveste priser for de 2 modeller indtil nu

Samsung er selvfølgelig ikke de eneste gode TV og andre har måske nogle andre modeller de vil anbefale. Men som jeg skrev jeg kender de modeller og er meget tilfreds med dem - flotte billeder og så kan de håndtere stort set alle app´s (Netflix, HBO, Viasat, Amazon prime mv.) så man slipper for alle mulige bokse osv.
#243080
Power har er 50" DX700 til 6400 Kr.

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner

Hvis du ikke sidder skråt for skærmen kunne det være en idé?

Video: https://youtu.be/C4Ey1CHXsBM

7/10: Fint sort niveau, gode præcise farver,God til HDR.

4/5: Skarpt billed,intuitivt let styresystem

http://www.whathifi.com/panasonic/tx-50dx700/review

HUSK: At selvom en skærm understøtter HDR betyder det ikke at skærmen viser er godt HDR billed. Der skal du over i LG B6
#243081
PeterD skrev: ...
Det eneste jeg er så PISSED over er at folk tilbeder Samsungs produkter, som om at det er det ENESTE rigtige. Og det gør det naturligvis ikke bedre at sælgere også anbefaler det og at de Samsung køber reklameplads her på siden.
...
Uden at vide det vil jeg tror, at sitets indehaver gerne stiller reklameplads til rådighed for dig – hvis det behager dig at betale. Så kan du reklamere for hvad, du vil.
#243082
PeterD skrev:Power har er 50" DX700 til 6400 Kr.

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner

Hvis du ikke sidder skråt for skærmen kunne det være en idé?

Video: https://youtu.be/C4Ey1CHXsBM

7/10: Fint sort niveau, gode præcise farver,God til HDR.

4/5: Skarpt billed,intuitivt let styresystem

http://www.whathifi.com/panasonic/tx-50dx700/review

HUSK: At selvom en skærm understøtter HDR betyder det ikke at skærmen viser er godt HDR billed. Der skal du over i LG B6
Er der stadig forhandlere , der lagerfører¹ Panasonic-tv'er?
---
¹ det er helt bevidst, jeg anvender ordet “lagerfører” og ikke blot skriver “sælger”.
#243089
Personligt har jeg ikke en præference for Samsung tv. Har gennem tiden været lidt kritiske ift om folk blot købte dem pga. brandet. Men som det også fremgår af andre svar så får man i deres 2016 modeller bare rigtig meget for pengene. Havde egentlig kig på Sonys x93, men synes bare prisen er alt for høj sammenlignet med hvad man kan få ved Samsung. Og så har det Android tv, som ikke lige er mig.

Hvis prisen var ligegyldig kunne det godt tænkes at tingene så anderledes ud. Men prisen har ofte en afgørende betydning.

Synes heller ikke jeg ser en præference for Samsung i butikkerne. Elgiganten og Power har en del LG tv, men dog ikke så mange Sony og andre. Og efter min erfaring så forsøger de ihærdigt at undgå st sælge Samsung til fordel for fx LG.
#243090
jng skrev:
PeterD skrev: ...
Det eneste jeg er så PISSED over er at folk tilbeder Samsungs produkter, som om at det er det ENESTE rigtige. Og det gør det naturligvis ikke bedre at sælgere også anbefaler det og at de Samsung køber reklameplads her på siden.
...
Uden at vide det vil jeg tror, at sitets indehaver gerne stiller reklameplads til rådighed for dig – hvis det behager dig at betale. Så kan du reklamere for hvad, du vil.
Flatpanels.dk kan ikke overleve uden reklamer - så det er da fint at nogle køber reklameplads.

Det er mere trist at nogle mennesker hader et firma som f.eks. Samsung at de mister deres saglighed .

Samsung´s serie 7 og 8 er nogle glimrende mellemklasse tv til en fornuftig pris ligesom Sony har nogle gode mellemklasse tv i samme prisklasse. Både Sony og Samsung mellemklasse serier er Value-for-money.

De er også brugevenlige hvilket betyder at hr. og fru. Danmark ikke behøver at gøre ret meget andet end at kalibrere det og så ellers trykke på Netflix/HBO/Viasat/Amazon appen for at følge deres serier.
#243096
Sony XD93 er også en lækker skærm, som burde konkurrere med 7-serien. Den er bare for dyr og det billigere alternativ XD85 er med IPS-panel, som diskvalificerer den hos mange.
Er ret spændt på hvad Sony disker op med i det segment næste år. Forhåbentligt får 85-serien VA-panel igen.