Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MRP9000
#242985
Faldt lige over denne skærm 55XD8505 på tilbud til 6999 kr. Er dette værd at investere i eller?? :)

Tv'et skal bruges i stuen til alm tv, streaming via Netflix af diverse film samt afspilning af film fra pc via Hdmi kabel.
Af PeterD
#242987
Kan kun sige PRØV DET!! og se om det er bedre end det du har nu...

Tror ikke vi ved du har nu? Var det LG?..Nej, Sony??..Nej Samsung??

Kan simpelthen ikke huske det..
Af MRP9000
#242988
Er ked af hvis det er forvirrende med alle de tråde, synes bare hvis Jeg poster noget i en gammel tråd så kommer der ingen respons.

Synes ikke at testen virker særlig positiv på den model. Ved os godt at til 7000 kr får jeg ikke en top model. Men er der andre bedre alternativer i samme prisklasse??

Havde 49xd8305 hjemme og prøve, var egentlig godt tilfreds med skærmens funktioner og billedet. Dog var der kraftig bleed på den, så den røg retur.

Hvor ligger forskellen på xd8305 kontra xd8505??
Af MRP9000
#242989
PeterD skrev:Kan kun sige PRØV DET!! og se om det er bedre end det du har nu...

Tror ikke vi ved du har nu? Var det LG?..Nej, Sony??..Nej Samsung??

Kan simpelthen ikke huske det..

Det er os svært at holde styr på efterhånden:)

Men har kun min gamle skærm pt, byttede 49ks7005 da den havde bleed i hjørnerne. Og efterfølgende er jeg blevet enig med mig selv om at gå op i 55" som alle har anbefalet:)
Af LBC
#242991
Seriøst?

Jeg kan forstå at man spørger, hvis der ingen info er om modellen, men der er er minimum TO kæmpe test bare på dansk, og begge skriver, at det er en klar nedgang fra 2015 modellen pga, at de er gået fra et VA til IPS panel bla.
Af iLoveTCL
#242992
Har du nogen anelse om hvad det koster butikkerne at du ikke kan bestemme dig? 2 måske 3 afprøvede, OK.
Køb en oled hvis du vil have det bedste. Omvendt vil du ikke betale for det bedste, så må du acceptere "fejlene" ved en billigere skærm.
Af MRP9000
#243001
Jeg undskylder for min inkompetente viden.

Som i siger så har jeg os oled i tankerne, da jeg kan forstå på alle at det er vejen frem samtidig med mange undgår backlight bleed og diverse fejl.

Har denne i kikkerten: lg 55b6v
Af MRP9000
#243008
Takker :)

Jamen er næsten sikker på det bliver sådan et jeg må erhverve mig. Venter lige en uges tid eller to for at se hvad der sker med priserne når vi træder ind i det nye år :)
Af PeterD
#243016
MRP9000 skrev:Jeg undskylder for min inkompetente viden.

Som i siger så har jeg os oled i tankerne, da jeg kan forstå på alle at det er vejen frem samtidig med mange undgår backlight bleed og diverse fejl.

Har denne i kikkerten: lg 55b6v
Du går ikke helt galt med OLED, hvis du kan klare prisen

http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled55b6 ... 044381.htm

"incredible value for money given its superb image quality."

OLED vs LCD:

https://m.youtube.com/watch?v=jmAe3a49EUY

https://m.youtube.com/watch?v=H69sscB4z2A
Af MRP9000
#243017
PeterD

Tak for linket. Kan kun sige en ting efter at se den samligning, Oled det bliver :D

Hvad ville en god pris være at købe Lg 55b6v til?? Den har lige været på bud til 13.333 kr hos power, men mon ikke de laver et andet bud på den snart? Deres lager status står til 100+ så man ku håbe de vil køre en kampagne snart på den :)