Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#242869
Hej,
Vi har for nyligt købt et Samsung KS7005, hvortil vi - via SmartConnect boksen - har tilsluttet vores ca. 4 år gamle BluRay afspiller.

Vi kan godt afspille film, men ikke bruge fjernbetjeningen mere end kortvarigt. Der er en funktion i TV, hvor man kan lære FB at betjene andre enheder. Det tager en evighed og er meget komplekst at gøre, men det kan lade sig gøre. Det virker sådan set også fint, men når vi slukker TV´ et er det som om den smider indstillingen. I hvert fald kan vi ikke længere betjene BluRay men skal hver gang vi tænder ind og "finde den igen"

Nogen der har prøvet dette og evt. har en løsning?

Pfh mange tak :-)
#242903
Jeg tror, at du tænker på "opsætning af universel fjernbetjening" som Samsung benævner det. Trykker jeg på source knappen, dukker menuen op. Man skal blot følge vejledningen på skærmen, hvilket er nemt og ret hurtigt.
Men du bør ikke slukke dit tv via vægkontakten, men lade tænd og sluk køre på stand by.
Måske skal du tjekke om der er nyeste Firmware på alle dine enheder.
Jeg benytter både usb Bluray med elnet og ekstern usb optager, der får strøm via usb. Ofte samtidig. Og helt uden problemer.

Når man trykker på source knappen, og du allerede har tændt for din BluRay, dukker der en pil op på skærmen "lige under symbolet for din BluRay". Gå ind i den med piletast og gå ned til Anynet og opdater. Gør det sidstnævnte og kun det - næste gang, der opstår problemer. Især efter at der er flyttet kabler. Vær også OBS på, at du benytter den rette indgang til One connect enheden.
#242917
bentpetersson skrev:Jeg tror, at du tænker på "opsætning af universel fjernbetjening" som Samsung benævner det. Trykker jeg på source knappen, dukker menuen op. Man skal blot følge vejledningen på skærmen, hvilket er nemt og ret hurtigt.
Men du bør ikke slukke dit tv via vægkontakten, men lade tænd og sluk køre på stand by.
Måske skal du tjekke om der er nyeste Firmware på alle dine enheder.
Jeg benytter både usb Bluray med elnet og ekstern usb optager, der får strøm via usb. Ofte samtidig. Og helt uden problemer.

Når man trykker på source knappen, og du allerede har tændt for din BluRay, dukker der en pil op på skærmen "lige under symbolet for din BluRay". Gå ind i den med piletast og gå ned til Anynet og opdater. Gør det sidstnævnte og kun det - næste gang, der opstår problemer. Især efter at der er flyttet kabler. Vær også OBS på, at du benytter den rette indgang til One connect enheden.
Tak for dette Bent. Det er også det jeg har gjort (og slukker i øvrigt aldrig tv på kontakten, men blot med fjernbetjening) Alligevel smider den indstillingerne fra gang til gang.

Og selv om jeg så får lavet indstillingerne korrekt - mens alt er tændt - så opstår en ny irriterende fejl; vi har også en Samsung Soundbar som vi har lært tv fjernbetjeningen at betjene lyden på. Fint nok så langt. Men når vi så får FB´en til at betjene BluRay afspilleren, så virker FB ikke længere til lyd!! Det virker rigtigt meget som om Samsung bare helt generelt har lavet noget rigtigt juks, som hverken er brugervenligt eller virker tilnærmelsesvist, som det skal !:(