Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#243355
Det ligner mest et markedsføringsstunt fra Samsungs side for at få folk til at tro at der kom noget revolutionerende nyt som kunne overgå OLED. Pressen har så på grund af Samsungs overtagelse af QD Vision antaget at der var tale om ægte QD-teknologi, mens det i realiteten måske primært var Samsungs mål at overtage rettighederne til QLED-navnet.
Det har ikke været realistisk at Samsung skulle kunne lancere en helt ny teknologi uden at have rådighed over det nødvendige produktionsudstyr. Ved i stedet at bibeholde LCD-teknologien kan de fortsætte med at bruge det udstyr som de allerede har.
Samsung arbejder også på at kunne producere OLED TV, men det bliver de ikke klar til i 2017. På det tidspunkt hvor de bliver klar er OLED måske allerede nået ned i den mellemste prisklasse.
#243377
flatnesdam skrev:Samsung arbejder også på at kunne producere OLED TV, men det bliver de ikke klar til i 2017. På det tidspunkt hvor de bliver klar er OLED måske allerede nået ned i den mellemste prisklasse.
Hvor har du det fra?

Jeg har læst flere steder at Samsung ikke kommer til at lave OLED TV, men som tråden handler om QLED om få år.
De laver OLED paneler i dag, men kun til mobiltelefoner og tablets. De er ikke i stand til at lave OLED paneler til TV som er rentabelt, der er alt for stor fejlproduktion og derved alt for dyrt for dem, derfor laver de dem ikke.
#243379
flatnesdam skrev:Det ligner mest et markedsføringsstunt fra Samsungs side for at få folk til at tro at der kom noget revolutionerende nyt som kunne overgå OLED. Pressen har så på grund af Samsungs overtagelse af QD Vision antaget at der var tale om ægte QD-teknologi, mens det i realiteten måske primært var Samsungs mål at overtage rettighederne til QLED-navnet.
Det har ikke været realistisk at Samsung skulle kunne lancere en helt ny teknologi uden at have rådighed over det nødvendige produktionsudstyr. Ved i stedet at bibeholde LCD-teknologien kan de fortsætte med at bruge det udstyr som de allerede har.
Samsung arbejder også på at kunne producere OLED TV, men det bliver de ikke klar til i 2017. På det tidspunkt hvor de bliver klar er OLED måske allerede nået ned i den mellemste prisklasse.
Samsung er mestre for markedsføring. Det ved alle!

De går benhårdt efter at være størst. Ikke nødvendigvis bedst..

Suk fra Samsung siger:

"I have always said it would take two to three years to consider OLED TV. But now when little progress has been made on its tricky production and high costs since our suspension back in 2013, I wouldn’t say OLED is our future direction.”

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1462519865

Men mon ikke hvis LG fortsætter deres sejrsgang med OLED og samtidig med at producenter som Philips, Panasonic og Sony også eksperimenterer med OLED. Feks. Sony kommer med en skærm til 2000 dollars ift. Forbes, at Samsung bliver nød til at komme med i kampen...?

Spørgsmålet er så hvad de gør med QLED teknologien...?
#243384
Hej igen. :)

Jeg troede, at Samsung ville vise QLED, der IKKE er LCD, på den kommende CES. OG det troede du måske også, Bent. Men nu viser det sig, at det blot er LCD, der nok kommer til at hedder QLED.

PÅ den ene side er det måske for dårligt, at Samsung måske vil kalde en LCD teknologi for QLED. PÅ den anden side er det et smart træk fra Samsung. Mange personer vil jo blive forvirrede og tro, at QLED med LCD og OLED er nogenlunde det samme.

Jeg er skuffet over, at Samsung måske ikke viser QLED uden LCD på den kommende CES. Men jeg går ud fra, at Samsung nok vil vise QLED uden LCD på CES engang i fremtiden. PÅ det tidspunkt vil Samsung dog nok kalde det noget andet end QLED.

Det er positivt hvis Samsung viser nogle endnu bedre LCD på CES. Så jeg vil da hilse deres QLED med LCD for velkommen.

Måske vil Samsung snart have 3 grupper af LCD, som de sælger. Den billige gruppe hedder måske ikke noget. Den mellemste gruppe hedder SUHD. Og den dyre gruppe hedder QLED.

I ønskes alle et snarligt godt nytår.

Kærlig hilsen Jan
#243393
Citat fra Flatnesdams link: Even more interesting is his statement that commercial mass production printers will be deployed in Samsung Display's OLED production lines in two years. Usually Kateeva refrains from discussing customers like that. This will enable Samsung to produce OLED TVs cost effectively - and compete with LG Display on this market.

Tak for linket. Noget tyder på, at der måske kan være OLED TVs på vej fra Samsung. Det vil være muligt skrives der, men jeg synes ikke at artiklen virker helt entydig, men mere gætterier. Eller tager jeg fejl. Hvad mener I?

Og hvorfor skulle det blive omkostningseffektivt?
#243396
@JHN Hej Jan
Jeg har tidligere stillet spørgsmål, om QLED ikke bare er en fortsættelse af LCD.
Noget tyder på at QLED er vejen via LCD, hvilket ikke undrer mig. Min erfaring fra store virksomheders er, at beslutningsprocesser og investeringer i nye produkter altid foregår med størst mulige sikkerhed. Man satser, men kun ovenpå et allerede godt udviklet fundament. Så en ny type skærm vil tage mange år at udvikle, men kan man benytte allerede eksisterende teknologi, er det den sikre vej. Ligesom os andre, så satser man ikke hele formuen på at vinde i lotto.
Selvfølgelig er der også lidt eller meget reklamestunt i dette her. Derfor lukkes der også op for små hemmeligheder, der medfører gætterier. Dette ses overalt. Det er gratis reklame. På en måde er det jo ligesom indpakkede julegaver. Man aner ikke, hvad der er indeni. Det er spændende, og man gætter indtil man ser, hvad der er indeni. Og "denne juleaften den 3. januar" er det, der åbnes for i Las Vegas. Men ikke det hele. Man får måske kun lov til at se, men ikke mere.
Så Samsungs "Nylancering" overrasker mig ikke med andet end; "Ja, selvfølgelig. Sådan må det være."

Også godt nytår til dig Jan.
#243415
bentpetersson skrev:@JHN Hej Jan
Jeg har tidligere stillet spørgsmål, om QLED ikke bare er en fortsættelse af LCD.
Noget tyder på at QLED er vejen via LCD, hvilket ikke undrer mig. Min erfaring fra store virksomheders er, at beslutningsprocesser og investeringer i nye produkter altid foregår med størst mulige sikkerhed. Man satser, men kun ovenpå et allerede godt udviklet fundament. Så en ny type skærm vil tage mange år at udvikle, men kan man benytte allerede eksisterende teknologi, er det den sikre vej. Ligesom os andre, så satser man ikke hele formuen på at vinde i lotto.
Selvfølgelig er der også lidt eller meget reklamestunt i dette her. Derfor lukkes der også op for små hemmeligheder, der medfører gætterier. Dette ses overalt. Det er gratis reklame. På en måde er det jo ligesom indpakkede julegaver. Man aner ikke, hvad der er indeni. Det er spændende, og man gætter indtil man ser, hvad der er indeni. Og "denne juleaften den 3. januar" er det, der åbnes for i Las Vegas. Men ikke det hele. Man får måske kun lov til at se, men ikke mere.
Så Samsungs "Nylancering" overrasker mig ikke med andet end; "Ja, selvfølgelig. Sådan må det være."

Også godt nytår til dig Jan.
Og jeg tror så,at det er pga afmagt,at Samsung droppede OLED - og nu prøver at fedte sig igennem med aggresiv og tåget markedsføring . . .
#243548
bentpetersson skrev:Flere rygter om Samsung og OLED-TVproduktion. Artikel fra februar 2016.
Vi må se, hvad der sker på CES 2017.
Noget tyder på, at fabrikanterne bliver nødt til at få OLED TV på programmet på grund af LG'S succesfulde felttog.

http://televisions.reviewed.com/news/sa ... rces-claim
Samsung er nødt til at springe med på OLED-toget fordi produktionsprisen for et OLED TV om et par år formentlig vil være lavere end for LCD TV. Derved vil de tabe i konkurrencen til LG og andre kommende OLED producenter. Kineserne er også allerede så småt begyndt at producere deres egne OLED paneler.