Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MRP9000
#242438
Hej folkens

Nu har jeg haft 4 forskellige tv hjemme af samsung 49ks7005 som jeg har leveret tilbage pågrund af der har været backlight, synes det er en umulig opgave at finde et hvor der intet er. Nu har jeg så fået et hjem hvis han os jeg sidder lige foran skærmen så er der ingenting. Men sætter jeg mig så skråt så kan jeg se i bunden at der kommer nogle lys stråler/plamager op. Er dette normalt når man sidder skrå at der kan ses en form for bleed??
Af MRP9000
#242442
Fordi jeg har prøvet både lg og Sony inden, og der skal jeg da lige love for at det var værre med det. :/

Med hensyn til oled så var det os klart mit første valg, men jeg har ikke plads til 55", så derfor blev valget lcd :(
Af PeterD
#242449
Hagbart666 skrev:Undskyld, men hvorfor køber du 4 Samsung tv hvis du ikke er tilfreds ? Har du overvejet et andet mærke?
+1.

Eller hvis du har råd: OLED

Spørgsmålet er om du nogensinde bliver tilfreds med den teknologi der er tilstede i 2016-17..
Af bentpetersson
#242450
Apropos Petra Ds +1:

Et udtryk hedder, at man skal huske at koble hjernen til, før man sætter tungen i gear.

Mon ikke at du PeterD bør læser trådstarters indlæg og svar lige før dit indlæg, inden du svarer?
Af MRP9000
#242452
Det jeg gerne vil vide er om det ikke kan undgås at se en form for blacklight bleed når man sidder skrå for en skærm med va-panel, eller om det os er et no go??
Af LBC
#242453
Du giver selv svaret i dit sidste indlæg. Det er ikke backlight bleed du ser, det er fordi at VA panelet giver et lyst skær, når man kommer ud i for skrå en vinkel. Det er nævnt 1000 gange+, at man skal vælge et IPS panel, hvis man har behov for meget skæve betragtningsvinkler, men der må du så give afkald på noget af sortniveauet

TV'et fejler intet, hvis du ikke kan se nogle fejl når du sidder midt for, det er bare dig der ikke har lavet din research ordentligt inden køb ;)
Af PeterD
#242455
PeterD skrev:
Hagbart666 skrev:Undskyld, men hvorfor køber du 4 Samsung tv hvis du ikke er tilfreds ? Har du overvejet et andet mærke?
Spørgsmålet er om du nogensinde bliver tilfreds med den teknologi der er tilstede i 2016-17..
Hvad er der galt i dette? :o

Gad vide om det så bliver bedre med et IPS panel? Eller vil man så klage over et forringet sortniveau? O-O
Af Mfede
#242457
PeterD, han har haft skærme med IPS-panel også. Han skriver jo, at han har haft LG, og jeg mener faktisk også, at Sony-modellen var med IPS-panel.

Trådstarter: Du kan evt. prøve en bagbelyst skærm i stedet for kantbelysning. Jeg er dog ikke sikker på, at du finder en, som du vil være tilfreds med.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#242468
Der findes næsten ingen bagbelyste skærme i 2016 med mindre du vil op i de helt høje prislag, og der konkurrerer de med OLED.
Af MRP9000
#242481
Faldt lige over denne skærm fra Philips, den er baggrunds belyst og ips. Vil jeg undgå bleed og banding ved køb af denne skærm??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#242484
Der mangler muligvis et link, men en IPS-skærm vil potentielt være sværere at skjule bleeding på, da dens sortniveau er dårligere end på et VA-panel.