Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#242155
Jeg bøvlede i går med, at Netflix ikke ville sparke sig op i 4K på mit X85C og kunne ligeledes se, at Youtube heller ikke ville holde 4K-streamet. Jeg tjekkede løbende internet-forbindelsen, som lå ret stabilt på 70/30 Mbit/s målt fra alle mine øvrige WIFI-enheder. Er der andre, der har oplevet problemer med hastigheden af WIFI på 2015-serien?

Jeg har ændret WIFI-kanal for lige at udelukke støj fra naboen, men næste skrift må være at få side-loadet Netspeed-app'en og tjekke forbindelsen på selve TV'et. Dernæst var tanken at smide et kabel i TV'et, men det er s... en nødløsning for jeg har ikke ledige netstik ved TV'et.

Mit net kører 2.4 GHz, så det er ikke den famøse 5 GHz problematik.
#242159
Bruger det ikke umiddelbart til 4K, men på 5GHz nettet kan jeg hvert fald sige den kun opnår en download på omkring 86Mbit/s.

Det er på 300/60 linje, og får 340Mbit ned på min hjemmecomputer.

(Mit er et iøvrigt et X83C)
Senest rettet af tla 6. dec 2016, 12:14, rettet i alt 1 gang.
#242160
Torben Rasmussen skrev:Jeg bøvlede i går med, at Netflix ikke ville sparke sig op i 4K på mit X85C og kunne ligeledes se, at Youtube heller ikke ville holde 4K-streamet. Jeg tjekkede løbende internet-forbindelsen, som lå ret stabilt på 70/30 Mbit/s målt fra alle mine øvrige WIFI-enheder. Er der andre, der har oplevet problemer med hastigheden af WIFI på 2015-serien?

Jeg har ændret WIFI-kanal for lige at udelukke støj fra naboen, men næste skrift må være at få side-loadet Netspeed-app'en og tjekke forbindelsen på selve TV'et. Dernæst var tanken at smide et kabel i TV'et, men det er s... en nødløsning for jeg har ikke ledige netstik ved TV'et.

Mit net kører 2.4 GHz, så det er ikke den famøse 5 GHz problematik.
Er det muligt så skal der en snor i ens enheder - specielt dem der kræver god båndbredde.

Det kan være lidt bøvlet - men jeg tog konsekvensen og smed nye små smarte kabelbakker op - købte en swich og antenneforstærker og lavede et sub. net så jeg ikke skulle hive alle kabler fra min router og antenneudtag.

Så nu har hvert rum sine egne dobbelt udtag og det giver en vis frihed når der skal rykkes rundt og evt. tilsluttes en ny enhed.

Men skal det være WiFi så download en WiFi analyser app. så kan du se hvor der er mest plads på de forskellige bånd - du kan så i din router vælge en opsætning der gør at du benytter de mest uforstyrret dele at dit net.

Men en snor er og bliver det bedste
#242165
Jeg har dobbeltudtag, men jeg bruger det ene til antennesignalet og det andet til min Dune mediafspiller. Hvis der skal kabel i TV'et (og det burde f... ikke være nødvendigt til Netflix, som MAX bruger 20 Mbit/s i 4K), så skal der en ekstra switch til ved TV'et. Det er ikke en option at trække flere kabler rundt, da jeg allerede har et switchboard i bryggers, som der ikke skal pilles mere ved.

Men det var mere et spørgsmål om hvorvidt nogen har oplevet et skift i performance. Jeg har kørt 4K HDR Netflix uden problemer i al den tid det har eksisteret.

Hvis der er nogen der har et link til APK'en for Ookle Speedtest, som er tjekket og fri for virus, så hører jeg gerne om det. Jeg har ikke et Android device, som kan gemme på SD-kort... :((
#242247
Har selv droppet at bruge WiFi på 8505c. Det fejlede spektakulært bare at streame en høj bitrate 1080p fra egen NAS. (med en ellers udmærket Asus ac router) Ved ikke noget om et 5 ghz issue.

TVet slog også på et tidspunkt selv over på WiFi, selvom det altid har været kablet.

Glæder min bare til marshmallow update, som vist begyndte at rulle ud i USA i går...
#242250
Jeg har netop testet med kablet forbindelse og det er same-same. Der er ikke hul nok igennem til at trække Netflix 4K eller Youtube 4K. På min PC er den ingen problemer via samme kablede forbindelse og der måles 70 mbit/s på download-siden. Et skift af kanal på routeren gjorde heller ikke noget positivt for TV'et. Jeg har testet forbindelsen med 2 iPhones, 3 iPads, 1 bærbar, 1 stationær og 1 Android Tablet. Der er hul igennem, men ingen af dem kan få lov at streame Netflix i 4K. Jeg må teste med min PS4 Pro når den ankommer (hvilket jeg efterhånden tvivler på at den gør - Bilka har endnu ikke opdateret ordrestatus på bestillingen fra d. 26/11).

Jeg har endvidere testet ved at forbinde TV'et til min mobiltelefon via WIFI-hotspot, men der gik TV'et helt i selvsving og ville slet ingenting. Der er ellers godt 40 mbit/s på mobilen også via 4G.

Jeg kunne ikke få Speedtest fra Ookla til at virke på TV'et, da den ikke virker med remoten fra TV'et, så man kan ikke trykke på "Begin"-knappen :(

Næste forsøg må være, at nulstille TV'et, men den ville jeg dæleme godt vente lidt med - det kan ikke være rigtigt, at man skal ty til den slags. Jeg venter lige på at få et svar fra Sony.
#242252
Hvis ingen af dine enheder får lov at køre 4k, er det vel ikke et tv problem? Eller hvad er det du prøver?

Så selv lidt 4k Netflix i forgårs i TVets app uden problemer.

Til gengæld vil Kodi nu ikke lukke ned, så lyden kører videre i baggrunden uanset hvad jeg gør, og appen er frosset så kan ikke standse playback. Halleluja!
Senest rettet af Decipher 7. dec 2016, 21:27, rettet i alt 1 gang.
#242257
Torben Rasmussen skrev: Jeg kunne ikke få Speedtest fra Ookla til at virke på TV'et, da den ikke virker med remoten fra TV'et, så man kan ikke trykke på "Begin"-knappen :(
Du kan bruge Vysor til det, du skal bare aktivere adb på dit tv.
#242259
Decipher skrev:Ah så giver det mening. Har lige checket for god ordens skyld. Kører mest i 2160, men går ind i mellem ned på 1080. Kan godt være Netflix har lidt indkøringsproblemer med VP9 skiftet?

Testet på 100 Mbit fiber.
Det er det samme her. Den hopper op i 4K af og til, men bliver ellers på 1080p.

Kunne du ikke teste nogle af Youtubes 4K klip? Eksempelvis Costa Rica sekvensen (den med slangen)? Min kan nå at buffer ca. 5 sekunder før den går i stå hvis jeg tvinger den over i 2160p.
#242280
Costa Rica klippet kører default i 1440p uden problemer. Med 2160p kan den kun lige akkurat buffer hurtigt nok (kablet). Buffering måske 5% hurtigere end playback. Gætter på det vil være håbløst på wifi.