Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Emil Jensen
#242127
Hej alle sammen :)

Håber meget nogen kan hjælpe mig med at finde det bedste tv til det budget jeg har (5-6500kr) og skal gerne være 49-50".

Fik købt et 6455 i Power til 3999kr, men var halvt defekt, var ekstrem bleeding på det, og havde flashlight effekt 4-6 steder på det, og de kunne enten give mig pengene retur eller sælge mig et LG til 5500kr, så droppede jeg det :)

Står nu mellem de her to, og håber meget der er nogle eksperter herinde som kan hjælpe:
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... 05-uhd-tv/
og
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ue50ku6075 (Har fået at vide det kommer til 5500kr næste uge)

Håber meget i kan hjælpe mig.

- Emil :)
Af syncmarster
#242131
Uden at have noget belæg for at mit udsagn er rigtigt. Vil jeg mene det er ens tv i to forskellige indpakninger og hvor den fra hifi klubben er med en smart remote og den fra Elgiganten er med en alm. remote. men jeg kunne have overset noget i specifikationer som gør forskellen. Har lige købt en 40" 6075 til 3500.
Af Emil Jensen
#242133
Kan se noget med Active Crystal Colour på 6405 og 6075 har PurColor men hvad forskellen er har jeg ingen ide om :)

Er du godt tilfreds med dit 6075? :)

Kan også se 200 PQI forskel men har ingen ide om hvad det er :)
Af Emil Jensen
#242138
Eller om man skal vente og spare lidt ekstra og så købe et KS7005? Som jeg kan se at det har local dimming, og derved vel også direct led belysning ? Ret mig hvis jeg tager fejl :-)
Af Emil Jensen
#242189
Har kigget den tråd godt igennem men synes ikke den hjælper mig så meget.

Synes ikke rigtig der er nogle tv med Direct led, selvom jeg har set både Power og Elgiganten reklamerer med det på tv som har Edge LED :)

Men er der nogen som kan sige god for evt 6075, 6405 eller 7005? :)


Fordi hvad jeg kan læse mig frem til, så skulle alle sammen have lidt problemer med flashligting og bleeding fra hjørnerne :)
Af pjerrot
#242228
Jeg havde JU6075 hjemme.

Elendige betragtningsvinkler og bumbum sortniveau. Men god betjening/menu
Om 6075 fra 2016 er bedre, ved jeg ikke.

Jeg ville gå efter 7005.