Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mgala666
#242115
Hej!

Måske en lidt kedelig tråd - men er lidt perfektionistisk og smådesperat.

Har netop købt et nyt Samsung KS7005 og kom til at sætte lidt fedtfingre rundt omkring i kanten.

Jeg har prøvet at fjerne dem med mikrofiber kluden, der følger med - også ved at ånde lidt på skærmen. Synes bare ikke rigtig, det bliver bedre. Nærmere mørkeblåt skær, hvor det stadig ser dybsort ud, de steder, jeg ikke har rørt (hverken med fingre eller klud).

Har jeg bare tværet mine fedtfingre ud med kluden? Eller er det mon antirefleksbehandlingen, jeg er godt i gang med at ødelægge?

Lidt irriterende, at jeg allerede føler, jeg har "ødelagt" skærmen, før den overhovedet blev sat til.
Dog er jeg meget imponeret over billedet. Ser ikke ovenstående, når det er tændt, så det er da et plus. Men det irriterer mig, jeg ikke kan få det dybt sort, som resten af skærmen.

Har googlet og læst, og umiddelbart sværger alle til tør ren mikrofiber klud, men synes ikke lige, det bliver super jævnt og sort.
Skulle måske ikke have åndet på skærmen....men havde nu ikke lige forventet min ånde var så slem.... ;)
Af mbm
#242119
Jeg kom til det samme med mit ks8005..
En våd microklud så forsvandt det næsten... men nu som tiden er gået er Det helt væk... måske det "brændes af" med tiden.
Men jo jeg blev sku også nervøs da jeg lige havde købt mit tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#242121
Er kluden ikke sådan en glat en? Du skal have en mere vatteret mikrofiber-klud hvis det skal være effektivt. Jeg bruger det konstant - ikke mindst når vi modtager låneeksemplarer, som ofte er ret godt fedtet ind. En ganske lille smule vand på kluden og så tørre efter. Det har virket i mere end 10 år nu...
Af Turbo
#242182
Det var ikke det smarteste at bruge, det er der lidt sprit i. Det ødelægger den behandling der er på overfladen. Ligesom vinduesrens gør.

Hvis man bruger andet end lidt lunken vand, så er det KUN skærmrens. Det skulle ikke ødelægge behandlingen på overfladen.