Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Labze
#242031
Hey

Går og regner med at skulle købe nyt TV inden alt for længe og er kommet i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg har været meget varm på OLED siden dets introduktion og nu begynder det endelig at blive til at betale. Men jeg kunne også godt tænke mig et TV i ordentligt størrelse. Jeg sidder ca. 3½ meter væk fra skærmen og er bange for et 55" (OLED) tv bliver for småt i længden, uden at skulle sige det da jeg ikke har erfaring med det. Sidder pt. med et 42" som klart er for lille. Til samme pris som et 55" LG B6V kan jeg få et Samsung 65" ks8000 TV som ihvertfald burde være stort nok.

Hvad er ville folk vælge? Bedre kvalitets billed, en større skærm eller det helt tredje, at vente og håbe på priserne falder nok når de nye modeller kommer i starten af næsten år?
Af JHN
#242034
Hej Labze. :)

Det er jo svært at svare på, da vi alle har forskellige krav og ønsker til vores TV.

Som privatperson ville jeg vælge LG B6 OLED på 55 tommer fremfor SUHD TV på 65 tommer. OLEDen giver jo højst sandsynlig bedre billedkvalitet end det SUHD, som du har set på.

Og jeg er jo kun til små TV på ca. 40 tommer, så et TV på 65 tommer vil være alt for stort til mig. Men jeg forstår selvfølgelig godt dem, som vil have store TV. Så måske er 65 tommer det rette for dig.

Min pengepung og mig selv vælger dog nok et SUHD TV i mindre tommer engang i fremtiden.

Jeg håber, at du bliver tilfreds med dit valg. Held og lykke med det.

Kærlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
Ejer af et 40 tommers Full HD TV
Af PeterD
#242038
JHN skrev:Hej Labze. :)

Det er jo svært at svare på, da vi alle har forskellige krav og ønsker til vores TV.

Som privatperson ville jeg vælge LG B6 OLED på 55 tommer fremfor SUHD TV på 65 tommer. OLEDen giver jo højst sandsynlig bedre billedkvalitet end det SUHD, som du har set på.

Og jeg er jo kun til små TV på ca. 40 tommer, så et TV på 65 tommer vil være alt for stort til mig. Men jeg forstår selvfølgelig godt dem, som vil have store TV. Så måske er 65 tommer det rette for dig.

Min pengepung og mig selv vælger dog nok et SUHD TV i mindre tommer engang i fremtiden.

Jeg håber, at du bliver tilfreds med dit valg. Held og lykke med det.

Kærlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
Ejer af et 40 tommers Full HD TV
Enig i og med Hervig Jensen
Af Mfede
#242041
Ville gå efter 65" i den afstand. Du skriver ikke noget om, hvad din smertegrænse er ift. pris. Hvor meget skal OLED falde før du kan købe sådan en i 65"?
Af lennon
#242043
Et større TV giver bedre detaljeringsgengivelse. FullHD udnyttes først fuldt ud v 60+ . Det er kun pris og møbleringshensyn der bør afholde en fra 65" , hvis man kan mobilisere en siddeafstand på godt 2 m . . .
Af Turbo
#242049
lennon skrev:Et større TV giver bedre detaljeringsgengivelse.
*I forhold til hvad?
Ja, hvis du tænker på trådstarterens afstand.
100", 1080 (fullHD), afstand 1 meter = vil se ud ad h...... til.
lennon skrev:FullHD udnyttes først fuldt ud v 60+ .
Øøøhh okey 0.o
*Sludder.
lennon skrev:Det er kun pris og møbleringshensyn der bør afholde en fra 65" , hvis man kan mobilisere en siddeafstand på godt 2 m . . .
Ja.

EDIT: Jeg kan desværre læse indlægget efter mit når jeg ikke er logget ind.
Gris, man kan ikke tage første og sidste sætning og sætte dem efter hinanden og så glemme alt det ind i mellem. Jeg svare på det i den rækkefølge det er skrevet i. * = tilføjelse for din skyld.
Senest rettet af Turbo 4. dec 2016, 23:19, rettet i alt 1 gang.
Af Supergris
#242050
Hvem snakker om en siddeafstand på 1 m.?
lennon skriver jo NETOP, at 65" er brugbart fra godt 2m., hvilket nok er det mindste, de fleste sidder fra deres tv i stuen.
Jeg vil tro, normal siddeafstand er fra 3m. og op, og så er der faktisk frit valg på alle hylder, mht. størrelse på skærmen, hvis man netop tager hensyn til møblering og pris.
Til OP. Det er altid svært, hvis man skal holde et budget, om man skal vælge den lækre skærm, eller lige gå lidt ned i kvalitet, men til gengæld få nogle meget vigtige ekstra tommer.
Valget er dit...
Af Labze
#242051
Mfede skrev:Ville gå efter 65" i den afstand. Du skriver ikke noget om, hvad din smertegrænse er ift. pris. Hvor meget skal OLED falde før du kan købe sådan en i 65"?
Jeg håber ikke på at skulle bruge mere end 15.000 så det er omkring 25% OLED skal falde i pris. Budgettet kan godt strækkes men så vil der gå længere tid.