Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jmog
#241987
det synes jeg ikke. Du går fra et mid-end plasma til et low-end LCD. Hvis det skal føles som en ordentlig forbedring skal du have et mid-end/high-end LCD (som dog stadig taber på sortniveau) eller et OLED.

Samsung KS7000 ville give mere mening.
Af hani
#241988
Tak for svaret. Den har jeg også selv tænkt på, må vente og se om den falder lidt mere i pris.
Af kronholm
#242008
Ja jeg er så uenig, og så vidt jeg ved så har de fleste va-lcd indhentet de gamle Panasonic plasma på sort niveauet. Med undtagelse af vt60, vt50 og vt30 modeller. (Og de andre modeller fra de år)

Du er da vist også den første til at beskrive 6 serien som low end. Det har altid været beskrevet som mid-end og god til prisen.

Et 6455 kan godt erstatte et px80. Det kan godt være at det er lidt ringere på nogle punkter (måske ved bevægelser), men bedre på andre. (Lysstyrke, opløsning).
Af PeterD
#242011
Et LCD kan IKKE erstatte et plasma.

Det er måske lysere, ja, MEN plasma har STADIG mere dybde i billedet og et LCD har svært ved PÅ SAMME TID at skabe "lys hvid" og "mørk sort" på samme billed.

Det kan plasma...OG OLED.

Den danske tv-branche tror på, at man vil sende live i UHD fra 2018, men at GENNEMBRUDDET kommer i 2022.

http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... 1404452826

Køb KS7005. Du får meget for pengene nu da det prissættes så aggressivt at ALLE andre ikke kan være med.