Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Irma_N1
#241777
Hejsa

Jeg venter på at prisen på 65B6V snart falder, forhåbentlig til januar udsalg :-) Og så skal dankortet svinges.

Men er kommet lidt i tvivl om min siddeafstand i forhold til skærmen er for stor. Der er ca. 3 meter mellem væggen og sofaen - er det for meget?
Af BrianH
#241780
Ha ha... Det er godt nok et dumt spørgsmål, med mindre det er første gang i dit liv, at du har tv.
Hvis du HAR et tv på stedet, så kender du allerede svaret.
Af Irma_N1
#241783
BrianH skrev:Ha ha... Det er godt nok et dumt spørgsmål, med mindre det er første gang i dit liv, at du har tv.
Hvis du HAR et tv på stedet, så kender du allerede svaret.
Ha ha tilbage til dig også - hvis du ikke har noget bedre at bidrage til mit indlæg så lad da være med at skrive noget som helst!!

Den TV jeg har nu er et Plasma Full HD og den jeg kigger på er OLED 4K UHD med flere pixels...så der er forskel og dermed måske andre regler end dem der var gældende for plasma.
Af KBW
#241786
Det vil være fint - sidder lige og kigger på tilsvarende med mit 65 B6.

Du kan eventuelt få dig et vægophæng der kan hives ud fra væggen når du rigtigt skal se film.
Af bromberg
#241793
Njae jeg er altså af en anden opfattelse. Jeg har samme afstand og kan da godt se 65" til film, men til alm tv brug ville det blive uoverskueligt med 65". Jeg har leget meget med tanken og var det til ren film så gjorde jeg det.
#241796
Jeg har samme afstand og har lige fået 65C6 - helt perfekt. SD-kanaler er acceptable også på den afstand, og 4K Netflix viser tydeligt, hvorfor det er 20 kr ekstra værd pr måned. OLED er overvældende generelt. :)
Af Lape
#241800
Ja det er nok tilpas. I min verden kan TV'er godt blive for store (hvis man ikke sidder langt nok væk selvfølgelig) og overskueligheden af billedet forsvinder ganske enkelt. Man sidder og fokuserer på dele af billedet, i stedet for på helheden, som det er tiltænkt. Men det er måske en smagssag.

Men 3-4m til 65" lyder ikke helt galt.
Senest rettet af Lape 1. dec 2016, 14:09, rettet i alt 1 gang.
Af Supergris
#241808
Tv laves ganske enkelt ikke store nok. Det bliver aldrig uoverskueligt; det er blot tilvænning.
Hvorfor skulle der være forskel på, om man ser tv eller film?
Af lennon
#241841
Supergris_ kunne ikke være mere enig . Tror simpelthen nogle brugere har taget en beslutning om hvad der er for stort , uden at prøve det af . .
Af Lape
#241852
Det er vist mere en smagssag. Jeg har prøvet op til 75"

Sidder man for tæt på en kæmpe skærm og fysisk skal dreje øjnene eller endda hovedet, så begynder det at være knap så optimalt i min verden og man mister unægteligt fokus fra andre steder.

Desuden så ser meget materiale dårligt ud på en kæmpe skærm på klods hold og man skal op i mindst 1080p med høj bitrate før det bliver bare nogenlunde acceptabelt at se på. Mange TV kanaler, streaming osv. er stadig ikke på niveau og det vil se ret sølle ud. 480p, 576i, 720p eller 1080i er ikke unormalt mange steder..

Det er vel de færreste som sidder og ser bluray's konstant?