Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af koden
#241774
Jvf. denne artikel sker der ting og sager...snart.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1480407723

Men jeg kan ikke lige greje om det er så stort at det kan betale sig at vente et år eller mere (for det er vel tidshorisont).
Er det bare de generelle forbedringer der løbende sker år for år eller er det en større ting denne gang?

jeg har et velfungerende (næsten) philips. Så kan godt vente.. meenn... ????
Af Beckham
#241778
Står selv og overvejer et skifte til et 4K\HDR tv. Den er lidt tricky. Det afhænger vel lidt af hvor længe man kan\vil vente? For som du selv skriver, så er det jo nok urealistisk at vi allerede får DVB UHD tunerne at se i 2017 modellerne. Som jeg har forstået er det kun HDR/HRF delen som er ny, men er lidt usikker her. Du kan jo f.eks. allerede i dag modtage Viasat Sport Ultra HD med de eksisterende DVB tunere. Og som jeg læser det vil DVB UHD standarden stadigvæk understøtte den nuværende måde at sende 4K ude på, men selvfølgelig uden HDR delen.

Det næste spørgsmål er så hvornår tv kanalerne vil begynde at sende i 4K\HDR\HFR.....lige nu har vi jo kun Viasat sport kanalen i 4K. Har lidt svært ved at vurdere om der er flere kanaler på vej...sådan lige rundt om hjørnet.
Af lennon
#241782
Man skal købe når man har behovet . Alt muligt fremtidsmusik vil fortsætte . . . Og meget af det vil man kunne udnytte via perifært udstyr . Et TV går jo ikke i totalt sort fra den ene dag til den anden .
Af Jmog
#241790
Det perfekte tidspunkt at købe et 4k/HDR tv vil være om ca to år. Der vil teknologien være modnet og børnesygdommene væk i de fleste modeller.

Til den tid vil der selvfølgelig være noget ny teknologi lige om hjørnet såååå.... ;-)

(Hint, køb nu hvis dit budget er over 10.000kr. Vent et par år hvis det er under).
Af koden
#241814
David Munch skrev:Hvis man går op i HDR, så vent til 2018. Hvis ikke, så køb nu.
tak. Som jeg forstår er HDR en billedforbedring.

På samsungs 8005 model kan jeg forstå det er, men ikke helt optimalt.

Men sikkert godt nok til mig.

Eller hvad er det helt nøjagtigt der sker med HDR næste år?
Af Jmog
#241880
koden skrev:
David Munch skrev:Hvis man går op i HDR, så vent til 2018. Hvis ikke, så køb nu.
tak. Som jeg forstår er HDR en billedforbedring.

På samsungs 8005 model kan jeg forstå det er, men ikke helt optimalt.

Men sikkert godt nok til mig.
Er det KS eller KU-serien? KS er rigtig fin mens KU reelt ikke bør køres i HDR. Den har ikke dynamisk backlight, så hvis du vil udnytte HDR så smadrer du sortniveauet. Reelt vil du få et bedre billede i SDR på den serie.

KS derimod har dynamisk backlight.
Af koden
#241886
Jmog skrev:
koden skrev:
David Munch skrev:Hvis man går op i HDR, så vent til 2018. Hvis ikke, så køb nu.
tak. Som jeg forstår er HDR en billedforbedring.

På samsungs 8005 model kan jeg forstå det er, men ikke helt optimalt.

Men sikkert godt nok til mig.
Er det KS eller KU-serien? KS er rigtig fin mens KU reelt ikke bør køres i HDR. Den har ikke dynamisk backlight, så hvis du vil udnytte HDR så smadrer du sortniveauet. Reelt vil du få et bedre billede i SDR på den serie.

KS derimod har dynamisk backlight.

KU eller KS??

troede kun der fandtes en model og kan da heller ikke finde andet end denne
UE65KS8005

Hvis der findes en UE65KU8005 hvad er så forskellen på de to?
Af koden
#243420
nå..så er det tæt på.
Skal købe mit UE65KS8005

kan se at hifi klubben sælger det til 13.333.

Kan man forvente at det kommer på udsalg tror i?
Af lennon
#243422
koden skrev:nå..så er det tæt på.
Skal købe mit UE65KS8005

kan se at hifi klubben sælger det til 13.333.

Kan man forvente at det kommer på udsalg tror i?
Man kan forvente hvad som helst, - også,at at det pludselig er udsolgt . .
Af Supergris
#243427
Hvis man har et tv, man er tilfreds med, er der ingen grund til at skifte, med mindre, man gerne vil have et væsentligt større tv.
Forvent ikke en revolution, bare fordi, der står UHD, eller noget tilsvarende på skærmen.
Det er langt mere vigtigt, skærmen generelt, er opbygget fornuftigt. Fornuftigt panel, billedmotor mm..