Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zorglub_dk
#241771
Hejsa

Købte et 42" LCD panasonic tv(TX-L42B6E) til bedstemor for 4 år siden, men nu er det stået af, og forståeligt nok vil de fleste reparatører have minimum 500 kr. for at kigge på det, så jeg er på udkig efter et nyt tv til hende.

Hun er snart 90 og synet og hørelsen er ikke den bedste.

Kravene til det nye tv er derfor
48-55"
behøver ikke smart tv
behøver ikke UHD
god og klar/tydelig lyd
behøver ikke at have gode farver
Gerne store tal på fjernbetjening ala panasonic.
skarpt billede.
priside ca. 3500.

Jeg har kigget på flg:
SHARP 55" TV 55CFE6242 på tilbud hos Bilka til 3499
LG 49" Fladskærms TV 49LH510V Fås hos Proshop til 3500
Philips 49'' Full HD TV 49PFS4131 Fås til 3499 hos Elgiganten
Synes ikke rigtigt jeg kan finde noget Samsung eller Panasonic til prisen. Umiddelbart kan jeg læse at Sharp ikke er hvad det har været?

Kan nogle af ovenstående TV anbefales? Eller er der et andet godt bud på et TV?

//Jesper
Af Zorglub_dk
#242306
Jeg indleverede det gamle TV til reparation, desværre var det ikke muligt at skaffe stumperne til reparationen, sørgeligt for et 4 år gammel tv.

Det viste sig at de gamle øjne syntes bedst om et 55", så jeg har bestilt det LG tv der er på tilbud hos Føtex i denne uge:
https://www.foetex.dk/elektronik-spil/t ... 32&point=1

Hvad sker der i grunden for Panasonic, de var flået af væggen i Elgiganten og Bilka og ville ikke komme på lager igen?
Af Grandahl
#242309
Det er ikke noget i vejen med Panasonic, de er bare for dyre og kan ikke konkurrere.. det er alment kendt at de steder du henviser til, ligeledes får provision for at sælge nogle LCD LG tv, men tænker ikke det har noget med deres holdning til at sælge panasonic at gøre.
Af PeterD
#242317
Grandahl skrev:Det er ikke noget i vejen med Panasonic, de er bare for dyre og kan ikke konkurrere.. det er alment kendt at de steder du henviser til, ligeledes får provision for at sælge nogle LCD LG tv, men tænker ikke det har noget med deres holdning til at sælge panasonic at gøre.
Panasonic laver glimrende skærme, men det er en prisklasse, hvor det ikke er så sjovt som producent. De kan tjene mere på de skærme som koster fra 10.000 Kr.

(DX900 vinder af EISA Award 2016 for dyb sortgengivelse og høj lysstyrke:
(https://www.eisa.eu/awards/home-theatre ... html#award)

, men de får provision for at sælge LG. Nøjagtig som Samsung tidligere..

Grunden til at Panasonic droppede plasma og senere også Samsung, var at produktionen var for dyr og efterspørgselen for lille da kravene for strømbesparende tv voksende..
(Det er stadig svært for en LCDskærm, her snart 4 år efter at levere et billede der har et bedre sortniveau end plasma)

Når det er sagt så har Samsung og LG været hurtigt til at lancere rimelige UHD skærme og OLED (LG) til fornuftige priser...(De spyttet dem ud) Der hænger Sony, Philips og Pana stadig lidt i bremsen også prismæssigt.Lidt underligt!

Det handler om indkøbspris og hvis man kan købe billigt og sælge dyrt, eller købe et Stort parti skærme til en god pris af importøren som butik, Jamen så er chefen glad..

Penge i kassen og større julegaver til familien :)