Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#241751
:)
Jeg kan få et Pioneer til 500,- Troede godt nok at det var et Full HD men det er kun 1024x768. Men flere anmeldelser fremhæver at det samlet set er så godt et billede at man ikke bemærker det.

Er der enighed om det?

Men de skriver også at det kan betjenes via HDMI-CEC, som jeg synes er lidt en dealbreaker for mig – at jeg kan tænde og slukke med Apple remoten.

Alternativt smidewr jeg 1000 mere og får et 4-5 år gammelt Panasonic, TX-P50G20ES, 50". Men er ikke begejstret for deres design og 50" er nok lige i overkanten af hvad jeg har plads til.
#241787
Forudsat Pioneer skærmen er i god stand, så ville jeg helt klart tage den. Selv hvis den kun holdt et år ville det være alle pengene værd. Opløsningen er irrelevant i forhold til bragende godt sortniveau og der er Kuro det nærmeste du kommer OLED.

For 500kr...
#241804
Se- nu bliver oprigtig i tvivl. Han skriver wideformat men vedhæfter ikke noget foto. Men hvis fjernsynet er 1024x768 så er det vel en 4:3 resolution?

Det tales om i ]denne tråd at man trods den lave resolution kan have en native resolution på 16:9.

http://www.whathifi.com/forum/tvs-and-p ... resolution

Forvirringen er total.

Jeg tænker at ser jeg film i 16:9 får jeg to sorte bjælker over og under og fjernsynet som "kun" er 42" bliver reduceret. Om jeg så synes det ender med at blive en lidt fattig oplevelse er spørgsmålet.
#241867
Jeg har det nævnte TV, som kører nu på 9. år.

Det er et godt TV stadigvæk, og det er faktisk så godt, at jeg har valgt at vente et år mere, før jeg skifter til OLED.

Jeg kan nikke genkendende til, at Apple TV'et ikke tænder TV'et, men at det kan slukke det. Jeg har dog slået det fra, idet jeg bruger en Logitech Harmony Elite for det meste.

Jeg er lidt usikker på skærmformat, som der bliver snakket om.
#241882
Jeg er 90% sikker på det er widescreen. Jeg tror slet ikke der findes 4:3 Kuro'er.

Man kan sagtens have en 4:3 opløsning på et 16:9 TV. Det havde alle de tidlige plasmaer - jeg ejede selv et. Det skal man ikke afskrækkes af. Farver og sortniveau er langt vigtigere end opløsning.